❌ ANNULERING AANVRAAG SERVICE ABONNEMENT:
- Bij het aangang van een service abonnement heeft u standaard 14 dagen bedenktijd vanaf de datum dat Wij (schoorsteenveegbedrijf de Vries bv) Het document getekend hebben. NA DEZE PERIODE STAAT HET CONTRACT VAST! Annuleerd u dus na deze periode dan zitten er kosten aan verbonden!
============
❌UITZONDERINGEN OP VROEGTIJDIGE BEËINDIGING/ TIJDELIJKE STOP :
- Beëindiging van het abonnement dient schriftelijk/per mail te gebeuren.
✅ Opzegbaar bij overlijden:
Bij overlijden – graag bewijs van overlijden sturen om het contract per direct kosteloos te kunnen beëindigen.
✅Opzegbaar bij lichamelijke of ongeneeslijke ziektes:
Bij eventuele (ongeneeslijke) ziektes en/of lichamelijke klachten waardoor u, de haard niet meer kunt gebruiken, kunt u het contract ook laten beëindigen. [ het kan zijn dat we dan wel om een bewijs vragen]
✅Verhuizing:
Bij een eventuele verhuizing of verkoop woning kan het worden beëindigd per direct na ontvangen van bewijs. Of het kan worden meegenomen naar het nieuwe adres of worden overgenomen door de nieuwe bewoner indien gewenst. Graag schriftelijk/per e- mail kenbaar maken.
✅Conflicten / Calamiteiten:
- Mochten er problemen ontstaan tussen beide partijen waarbij niet meer uit wordt gekomen n.a.v. slecht werk leveren wat ook daadwerkelijk eventueel door verzekering is bewezen / toegezegd dan heeft de opdrachtgever het recht het contract ook per direct stop te zetten - zonder dat hier extra kosten aan verbonden zitten
- Indien er complicaties plaatsvinden tussen bepaalde medewerkers en opdrachtgever zal er eerst gekeken worden om opdrachtgever door andere medewerkers te laten helpen. Mocht het toch blijken dat beide partijen er toch niet uitkomen, dan behouden zowel de opdrachtgever als SchoorsteenVeegBedrijf de Vries bv het recht het contract per direct stop te zetten. Hierbij is de opdrachtgever wel nog de jaarlijkse kosten verschuldigd van dat lopende jaar. Eventuele kosten voor vroegtijdig beëindigen zijn hierbij niet van toepassing.
- Indien later blijkt dat er zich complicaties voordoen op gebied van Arbo en werklocatie denk hierbij aan te hoge daken en niet kunnen vegen van onderaf of er kan niet op normale wijze bij de werkplek worden gekomen door obstakels etc, waardoor de werkzaamheden niet of niet zorgvuldig kunnen worden uitgevoerd of waarbij veiligheid in gevaar komt dan behoudt de opdrachtnemer het recht het service abonnement per direct te laten beëindigen. [hieraan zitten dan geen kosten verbonden]
✅Verwijderen van kachel of haard:
Mocht opdrachtgever de kachel niet meer hebben / weg doen. graag foto sturen als bewijs, dan is het contract ook te beëindigen. ** let op** indien er nog helemaal geen dienstafname is geweest wordt er eenmalig €50,- administratiekosten in rekening gebracht.
✅Bij niet betalen van de minimale afgesproken abonnementskosten:
Als opdrachtgever niet voldoet aan de jaarlijkse betalingen zoals afgesproken in dit contract. Dan heeft de opdrachtnemer het recht de dienst leveringen stop te zetten of tijdelijk te schorsen tot er betaald is.
✅stopzetting door aannemer
Aannemer “Schoorsteenveegbedrijf de Vries”is ten alle tijden gerechtigd het service abonnement te beëindigen, wijzigingen door te voeren. Wel dient hier van tevoren berichtgeving van worden gedaan naar opdrachtgever. Indien de reden voor opzegging vanuit aannemer komt en u gewoon ten tijde van het abonnement aan uw verplichtingen voldaan heeft, worden er dan uiteraard geen resterende kosten en/of boete clausules in rekening gebracht voor het vervroegd beëindigen van het service abonnement!
** let op**
Het contract blijft gewoon doorlopen bij schorsing of stopzetting i.v.m. niet nakomen van betalingsverplichtingen van de opdrachtgever. Opdrachtgever is hierbij de jaarlijkse kosten verschuldigd aan de opdrachtnemer, ook als er geen dienstlevering heeft plaatsgevonden door schorsing of opschorting van het abonnement.
** let op deze kosten moet u ook voldoen als u een jaar wenst over te slaan! Bij vroegtijdige beëindiging zonder geldige reden zoals in dit contract vermeld, zullen de minimale afgesproken jaarlijkse kosten van de resterende contractperiode in rekening worden gebracht plus een boete van €35,- aan administratiekosten.
Reactie plaatsen
Reacties
Wij hebben een speksteenkachel en zouden graag jaarlijks ons schoorsteen willen laten vegen, is dat mogelijk?
We zijn woonachtig in Franeker.
Wij hebben twee woningen met ieder een houtkachel. ! van de woningen heeft 2 rookkanalen in dezelfde schoorsteen, 1 voor de kachel en de ander voor de buitenhaard. De woningen liggen op minder dan 2 minuten afstand van elkaar. Voor deze woningen willen wij graag een abonnement voor 3 jaar afsluiten
Dag,
Als klant van Klaver Dokkum zijn we naar jullie doorverwezen voor het vegen van 1 rookkanaal ( houtkachel). We willen graag een afspraak voor januari 2024 en een serviceabonnement. Graag jullie reactie. Ik heb in januari ook al een email gestuurd met dit verzoek. Met vriendelijke groet, Tiny Zijlstra
Voorheen klant bij Janco de Jong. Laatste keer februari 2022. Gaarne afspraak voor schoorsteenvegen bij u voor jaarlijks schoorsteen vegen met abonnement.
Vriendelijke groet M Weijer- Hellinghuizen
Goedemiddag, wij waren eerder klant bij Janco de jong. Onze schoorstenen zijn feb 2022 nog door hun geveegd. Graag willen wij een afspraak maken, om de schoorsteen begin volgend jaar opnieuw te laten vegen. Het gaat om 2 kanalen. Wij willen graag een abonnement bij jullie afsluiten. Graag bericht terug. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Van de Belt Donkerbroek