Service abonnement aanvragen? Dat kunt u hier doen 😀

Let op! Pas na ontvangst van een service contract vanuit onze kant is uw abonnement actief!

** Service abonnementen voor ventilatie onderhoud zitten iets anders in elkaar vraag ons gerust naar de mogelijkheden of kijk bij ventilatie onderhoud op onze website.

Verschillen tussen type afnames:

VAST SERVICE ABONNEMENT:

U betaald jaarlijks een vast abonnement bedrag hierbij zit 1 servicebeurt inbegrepen.

✅1 servicebeurt per jaar inbegrepen;
- Extra beurten altijd mogelijk; 

✅Jaarlijkse abonnementkosten (tarief) wordt voor 2 of 3 jaar vastgezet;
- in deze periode zijn eventuele tariefswijzigingen niet van toepassing voor u;

- Om de 2/3 jaar ontvangt u van ons een kennisgeving dat van de automatische verlening voor een volgende periode van 2/3 jaar.

✅Altijd zekerheid voor een plek in de planning;
- U ontvangt automatisch jaarlijks een afspraakvoorstel van ons; 
(komt deze niet uit is de afspraak altijd te verzetten)

✅U heeft voorrang op dienstverlening ter vergelijking van andere type klant afnames;
- Klanten met een vast abonnement hebben bij ons altijd voorrang!

🚩LET OP:
MINIMALE AFNAME IS 1X PER JAAR - WENST U EEN JAAR OVER TE SLAAN ONTVANGT U ALSNOG DE NOTA MET DE AFGESPROKEN JAARLIJKSE ABONNEMENT KOSTEN. 

❌ Materialen zitten niet bij het abonnement inbegrepen!

** Service abonnementen voor ventilatie onderhoud zitten iets anders in elkaar vraag ons gerust naar de mogelijkheden of kijk bij ventilatie onderhoud op onze website.

PERIODIEKE AFNAME TARIEF - ZONDER VAST SERVICE ABONNEMENT:

✅ U ontvangt jaarlijks een afspraakvoorstel van ons;
- Indien de planning vol zit met vaste service abonnement klanten wordt u ingepland zodra er ruimte voor is; 
- Periodieke klanten gaan wel voor op afroep afname klanten!

❌ Geen kosten indien er tijdig door u is aangegeven dat u de afspraak wilt annuleren; (bijvoorbeeld bij een jaar overslaan);

✅Tarieven kunnen jaarlijks wijzigen;
- Dit tarief is alleen geldig bij 1x per jaar vegen of minimaal om het jaar.

🚩Langer dan 2 jaar achterelkaar niet laten vegen:

-  Indien er 2 jaar achter elkaar door u een afspraak wordt geannuleerd zal uw tarief voor de volgende afspraak eerst weer worden omgezet naar afroep tarief. 

1STE KEER AFNAME / AFROEP TARIEF:

✅Dit tarief wordt gerekend indien dit de eerste keer is dat we bij u langs komen; En/of als u het afroep tarief heeft.

❌U wordt niet automatisch meegenomen in de planning!
- U wordt pas ingepland als u contact heeft opgenomen;

❌Geen garantie op een plek in onze planning:
- kunnen geen garantie geven op plek in de planning, periiodieke klanten en vaste abonnement klanten hebben voorrang op dienstverlening; VOL IS VOL.

Tarief kan jaarlijks wijzigen;

VEELGESTELDE VRAGEN:

WAT IS KLASSIEK SCHOORSTEENVEGEN?

Er zijn verschillende methoden om een rookkanaal te vegen.

Klassiek schoorsteenvegen is de normale [STANDAARD] manier. Wij vegen hierbij van boven of onderaf met een zachte nylon borstel en speciale haspels die hiervoor gemaakt zijn. 

Kogels worden niet meer gebruikt! Dit is echt iets van vroeger. 

TARIEVEN & BETALING SERVICE ABONNEMENT:

🚩U BETAALD JAARLIJKS EEN VAST ABONNEMENT BEDRAG HIERBIJ ZIT DAN 1 SERVICEBEURT BIJ INBEGREPEN!

🚩U heeft na ontvangst van uw overeenkomst vooralsnog 14 dagen bedenktijd. Pas na deze periode staat uw contract vast voor 2/3 jaar.

✅1 servicebeurt per jaar inbegrepen;
- Extra beurten altijd mogelijk; 


✅Jaarlijkse abonnementkosten (tarief) wordt voor 2 of 3 jaar vastgezet;
- in deze periode zijn eventuele tariefswijzigingen niet van toepassing voor u;

- Om de 2/3 jaar ontvangt u van ons een kennisgeving dat van de automatische verlening voor een volgende periode van 2/3 jaar.


🚩LET OP:
MINIMALE AFNAME IS 1X PER JAAR - WENST U EEN JAAR OVER TE SLAAN ONTVANGT U ALSNOG DE NOTA MET DE AFGESPROKEN JAARLIJKSE ABONNEMENT KOSTEN. 

=============

VRAAG: Moet ik dan gelijk voor 2 of 3 jaar betalen?

U moet het zo zien u betaald jaarlijkse abonnementkosten. Hierin zit inbegrepen 1 dienstlevering.

✅ Nee , u ontvangt niet in 1 keer en rekening voor al die jaren. U ontvangt automatisch elk jaar voordat we langs komen de nota met de afgesproken jaarlijkse abonnementkosten. (deze kunt u terugvinden in uw overeenkomst)

================

✅ Liever na dienstlevering betalen? Voor sommige gevallen kunnen we een uitzondering maken vraag hiervoor gerust naar de mogelijkheden.

Indien dit niet is afgesproken met u, dient u gewoon uw facturen wel te voldoen voordat we bij u langs komen! U betaald namelijk kosten voor een service-abonnement, niet voor een veegbeurt. Dus ook bij geen afname moet u deze kosten alsnog voldoen!

🚨LET OP: Zoals ook op de overeenkomst staat vermeld indien er op de dienstleveringsdatum geen betaling is ontvangen behouden wij het recht de afspraak te annuleren en pas weer in te plannen indien uw betaling binnen is. Tenzij anders is afgesproken. zie voor meer voorwaarden uw overeenkomst.

* DUIDELIJKHEID EN GEEN VERASSINGEN:

Geen verhogingen in tarieven of verrassingen in wat u moet betalen
- Uw tarief wordt telkens voor 2 of 3 jaar vastgelegd. 


✅ Alle  afspraken omtrent uw abonnement ontvangt u netjes op in een contract- Duidelijkheid en u weet waar u aan toe bent.

✅Altijd zekerheid van een plek in onze planning.
- hierbij wordt zover dit kan altijd rekening gehouden met de door u aangegeven voorkeuren;

* SNELLER HULP OF CONTACT:

✅ Altijd voorrang op dienstverlening en hulp ten opzicht van klanten met andere type afnames;


✅ Speciaal alleen voor abonnement klanten is er een SPOEDLIJN - Binnen 24 uur antwoord (op feestdagen/vakantiedagen en weekenden na - dan de eerstvolgende werkdag!)

✅ SPECIALE SPOEDMAILADRES AANWEZIG - ALLEEN VOOR ABONNEMENTKLANTEN - om ze zo sneller te kunnen helpen indien de normale lijnen druk zijn;

EXTRA AFNAME MOGELIJK (naast de inbegrepen service beurt):

✅ Wenst u een keer een extra afname geen probleem, u kunt dit gewoon aanvragen en wij komen langs en voeren het uit voor het tarief wat in uw overzicht van uw service contract staat. 

✅wenst u periodiek extra afname; bijvoobeeld 2x per jaar laten vegen dan wordt er nog een abonnement aangemaakt voor die veegbeurt. 

WAT GEBEURT ER NA DIE 2 OF 3 JAAR?

♻️Automatische Verlenging van het service abonnement:
Optie 1: Indien er een tariefwijziging plaats zal vinden voor de volgende periode van 2/3 jaar, ontvangt de opdrachtgever hier tijdig bericht van voor de volgende periode aanbreekt. Opdrachtgever heeft dan na ontvangst van deze kennisgeving 7 dagen de tijd om het abonnement te laten beëindigen mocht hij/zij hierdoor het contract niet voort willen zetten.

Optie 2: Bij geen wijziging in het tarief ontvangt de opdrachtgever geen bericht en zal het contract stilzwijgend doorlopen voor telkens een periode van 2/3 jaar tot wederopzegging.
Opzegging dient binnen 7 dagen voor de verlengdatum schriftelijk/per e- mail te worden doorgegeven.

Indien bij 1 van de bovenstaande geen opzegging heeft plaatsgevonden wordt het contract automatisch verlengd met weer periode 2/3 jaar en zo verder.

HOE ZIT HET MET EVENTUELE BURENKORTINGEN:

✅ Buren korting is ook gewoon geldig voor u wel tegen een nog voordeliger tarief dan bij onze standaard tarieven staat vermeld. 

Mochten er tussentijds buren aanmelden en we weten dat u bijelkaar hoort en voortaan samen ingepland wenst te worden, dan wordt voor die dienstleveringen het buren tarief uit uw tabel van het contract aangehouden.

Valt uw buur later weer weg dan wordt het tarief weer zonder de buren korting wat op uw contract staat vermeld. 

Het staat bij ons in het systeem bekend als u tegelijk met buren moet worden ingepland. Dit hoeft u niet telkens te melden. 

OPZEGGINGEN EN ANNULERINGEN

❌ ANNULERING AANVRAAG SERVICE ABONNEMENT:
- Bij het aangang van een service abonnement heeft u standaard 14 dagen bedenktijd vanaf de datum dat Wij (schoorsteenveegbedrijf de Vries bv) Het document getekend hebben. NA DEZE PERIODE STAAT HET CONTRACT VAST! Annuleerd u dus na deze periode dan zitten er kosten aan verbonden!

============
❌UITZONDERINGEN OP VROEGTIJDIGE BEËINDIGING/ TIJDELIJKE STOP :
- Beëindiging van het abonnement dient schriftelijk/per mail te gebeuren.

✅ Opzegbaar bij overlijden:
Bij overlijden – graag bewijs van overlijden sturen om het contract per direct kosteloos te kunnen beëindigen.

Opzegbaar bij lichamelijke of ongeneeslijke ziektes:
Bij eventuele (ongeneeslijke) ziektes en/of lichamelijke klachten waardoor u, de haard niet meer kunt gebruiken, kunt u het contract ook laten beëindigen. [ het kan zijn dat we dan wel om een bewijs vragen]

✅Verhuizing:
Bij een eventuele verhuizing of verkoop woning kan het worden beëindigd per direct na ontvangen van bewijs. Of het kan worden meegenomen naar het nieuwe adres of worden overgenomen door de nieuwe bewoner indien gewenst. Graag schriftelijk/per e- mail kenbaar maken.

✅Conflicten / Calamiteiten:
- Mochten er problemen ontstaan tussen beide partijen waarbij niet meer uit wordt gekomen n.a.v. slecht werk leveren wat ook daadwerkelijk eventueel door verzekering is bewezen / toegezegd dan heeft de opdrachtgever het recht het contract ook per direct stop te zetten - zonder dat hier extra kosten aan verbonden zitten

-   Indien er complicaties plaatsvinden tussen bepaalde medewerkers en opdrachtgever zal er eerst gekeken worden om opdrachtgever door andere medewerkers te laten helpen. Mocht het toch blijken dat beide partijen er toch niet uitkomen, dan behouden zowel de opdrachtgever als SchoorsteenVeegBedrijf de Vries bv het recht het contract per direct stop te zetten. Hierbij is de opdrachtgever wel nog de jaarlijkse kosten verschuldigd van dat lopende jaar. Eventuele kosten voor vroegtijdig beëindigen zijn hierbij niet van toepassing.

Indien later blijkt dat er zich complicaties voordoen op gebied van Arbo en werklocatie denk hierbij aan te hoge daken en niet kunnen vegen van onderaf of er kan niet op normale wijze bij de werkplek worden gekomen door obstakels etc, waardoor de werkzaamheden niet of niet zorgvuldig kunnen worden uitgevoerd of waarbij veiligheid in gevaar komt dan behoudt de opdrachtnemer het recht het service abonnement per direct te laten beëindigen. [hieraan zitten dan geen kosten verbonden]  

✅Verwijderen van kachel of haard:
Mocht opdrachtgever de kachel niet meer hebben / weg doen. graag foto sturen als bewijs, dan is het contract ook te beëindigen. ** let op** indien er nog helemaal geen dienstafname is geweest wordt er eenmalig €50,- administratiekosten in rekening gebracht. 

✅Bij niet betalen van de minimale afgesproken abonnementskosten:
Als opdrachtgever niet voldoet aan de jaarlijkse betalingen zoals afgesproken in dit contract. Dan heeft de opdrachtnemer het recht de dienst leveringen stop te zetten of tijdelijk te schorsen tot er betaald is.

✅stopzetting door aannemer
Aannemer “Schoorsteenveegbedrijf de Vries”is ten alle tijden gerechtigd het service abonnement te beëindigen, wijzigingen door te voeren. Wel dient hier van tevoren berichtgeving van worden gedaan naar opdrachtgever. Indien de reden voor opzegging vanuit aannemer komt en u gewoon ten tijde van het abonnement aan uw verplichtingen voldaan heeft, worden er dan uiteraard geen  resterende kosten en/of boete clausules in rekening gebracht voor het vervroegd beëindigen van het service abonnement!

** let op**
Het contract blijft gewoon doorlopen bij schorsing of stopzetting i.v.m. niet nakomen van betalingsverplichtingen van de opdrachtgever. Opdrachtgever is hierbij de jaarlijkse kosten verschuldigd aan de opdrachtnemer, ook als er geen dienstlevering heeft plaatsgevonden door schorsing of opschorting van het abonnement.

** let op deze kosten moet u ook voldoen als u een jaar wenst over te slaan! Bij vroegtijdige beëindiging zonder geldige reden zoals in dit contract vermeld, zullen de minimale afgesproken  jaarlijkse kosten van de resterende contractperiode in rekening worden gebracht plus een boete van €35,- aan administratiekosten.


HET AANTAL KANALEN WIJZIGEN:

Krijgt u er een kachel bij of gaat er juist 1 weg.
Dan kunt u het aantal kanalen ten alle tijden laten wijzigen. Uw jaarlijkse tarief zal dan automatisch ook wijzigen.

zie voor de tarieven dan de tabel in uw overeenkomst.

WAT ZIT ER ALLEMAAL BIJ INBEGREPEN?

Dit verschilt per dienst en abonnement voor meer informatie kunt u kijken bij het type service abonnement die u wenst.


Voor welke diensten kunt u een abonnement afsluiten?

Klik op de gewenste abonnement voor meer informatie over dat abonnement en/of om direct een abonnement af te sluiten:

[ u heeft na ontvangst van uw overeenkomst -  vooralsnog 14 dagen bedenktijd!]

** NIEUW**
SPECIAAL VOOR ONZE KLANTEN MET JACOBUS/JANUS KACHELS!

HET JACOBUS SERVICE ABONNEMENT XL

SPECIAAL VOOR KLANTEN MET EEN JACOBUS/JANUS KACHEL VAN JANCO DE JONG TE GORREDIJK!
MET NET WAT EXTRA AANDACHT VOOR UW KACHEL EN DE SERVICE DIE U GEWEND WAS...



Heeft u nog een vraag en staat uw antwoord hierboven niet tussen , maar wilt u die eerst weten voor u een abonnement aanvraagt?
Stel hem dan hier:

Reactie plaatsen

Reacties

Pattynama
4 maanden geleden

Wij hebben een speksteenkachel en zouden graag jaarlijks ons schoorsteen willen laten vegen, is dat mogelijk?
We zijn woonachtig in Franeker.

Rita Sterkenburg
een jaar geleden

Wij hebben twee woningen met ieder een houtkachel. ! van de woningen heeft 2 rookkanalen in dezelfde schoorsteen, 1 voor de kachel en de ander voor de buitenhaard. De woningen liggen op minder dan 2 minuten afstand van elkaar. Voor deze woningen willen wij graag een abonnement voor 3 jaar afsluiten

Tiny Zijlstra
een jaar geleden

Dag,
Als klant van Klaver Dokkum zijn we naar jullie doorverwezen voor het vegen van 1 rookkanaal ( houtkachel). We willen graag een afspraak voor januari 2024 en een serviceabonnement. Graag jullie reactie. Ik heb in januari ook al een email gestuurd met dit verzoek. Met vriendelijke groet, Tiny Zijlstra

Marja Weijer-Hellinghuizen
2 jaar geleden

Voorheen klant bij Janco de Jong. Laatste keer februari 2022. Gaarne afspraak voor schoorsteenvegen bij u voor jaarlijks schoorsteen vegen met abonnement.
Vriendelijke groet M Weijer- Hellinghuizen

Van de Belt
2 jaar geleden

Goedemiddag, wij waren eerder klant bij Janco de jong. Onze schoorstenen zijn feb 2022 nog door hun geveegd. Graag willen wij een afspraak maken, om de schoorsteen begin volgend jaar opnieuw te laten vegen. Het gaat om 2 kanalen. Wij willen graag een abonnement bij jullie afsluiten. Graag bericht terug. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Van de Belt Donkerbroek