ALGEMENE VOORWAARDEN - CONFORM AFSPRAKEN:

BELANGRIJKE OPMERKINGEN/OVERIGE VOORWAARDEN CONFORM AFSPRAKEN.
 

Indien er een e-mailadres bekend is zullen wij het contact conform afspraken zoveel mogelijk per mail communiceren. Dit omdat dit vaak de snelste weg is.
Heeft u geen mail of wel maar liever dat wij u bellen of per post contact is dit geen probleem!
Geef dit gerust even aan zodat wij dit kunnen noteren en u voortaan op de gewenste manier benaderen voor vervolg - afspraken!

 

Inhoudsopgave:

1.1. Verzetten en annuleren van afspraken;  - pagina 2
1.2. Wanneer worden er wel voorrijkosten (no show) in rekening gebracht - pagina 3

1.3. Spoed tarieven en toeslag kosten - pagina 4

1.4. Privacy beleid en verwerking van uw gegevens - pagina 4
1.5. Planning en keuzes verloop van planning pagina 5
1.6. service abonnementen - pagina 6
1.7. Overige opmerkingen/voorwaarden [inbegrepen/niet inbegrepen] Pagina 7, 8,9
 


1.1 Verzetten / annuleren van uw afspraak:

Klanten kunnen afspraken tot 5 werkdagen voor de afspraakdatum KOSTELOOS verzetten / annuleren.
Klanten krijgen meerdere herinneringen toegestuurd per mail/post van de afspraakdatum en hebben daarom genoeg tijd om te reageren.

Bij niet tijdig dus binnen 5 dagen voor afspraakdatum annuleren/verzetten wordt er €15,- administratie/annuleringskosten in rekening gebracht.

Redenen zijn hiervoor zijn o.a.: 

1. Omzet/winst derving - uw opdracht staat dan al mee gecalculeerd;
2. De planning/route loopt vaak in de soep, extra lange reistijden of personeel is te vroeg klaar waardoor er gaten in hun routes komen.
3. We hadden bij eerder melden wellicht nog andere klanten kunnen helpen. Er wordt speciaal voor u tijd gereserveerd waardoor andere klanten niet meer ingepland kunnen worden of kunnen boeken voor een afspraak. Kortom gemiste plan tijd voor andere klanten.

1.1.1. Overige voorwaarden annuleren/verzetten:

Uitzonderingen wanneer er geen administratie/annuleringskosten in rekening worden gebracht zijn o.a.:

1. bij overlijden of ziekte waar klant niks aan kunt doen i.v.m. overmacht.
2. Indien SchoorsteenVeegBedrijf de vries bv fouten heeft gemaakt of uw bericht niet op tijd heeft gezien/gehoord (voicemail) of verwerkt.
3. Indien SchoorsteenVeegBedrijf de vries bv uw afspraak binnen 10 dagen voor afspraakdatum heeft ingepland. i.v.m. dat er dan te weinig tijd en herinneringen zijn gestuurd in die tussen periode. Let op dit is alleen geldig voor afspraken die zelf door SchoorsteenVeegBedrijf worden ingepland.
dit geldt niet voor afspraken die via chat, whatsapp , mail of telefoon samen met de klant op korte termijn zijn ingepland!

SchoorsteenVeegBedrijf de vries kijkt met regelmaat na of er berichten zijn van desbetreffende klant dit wordt gecontroleerd met de gegevens die zij van klant hebben o.a. telefoonnummers / emailadressen. Klant draagt zelf de verantwoordelijkheid de juiste gegevens door te geven aan de vries zodat deze up to date blijven. De vries zoekt namelijk dingen terug doormiddel van deze gegevens.


Indien SchoorsteenVeegBedrijf de vries bv ook daadwerkelijk een bericht terug vinden op whatsapp/mail of voicemail zal er op basis van die datum worden gekeken of er kosten in rekening worden gebracht uitgaand van de 5 dagen kosteloos verzetten/annuleren. let op, ook alle telefoongesprekken van SchoorsteenVeegBedrijf de vries kunnen worden teruggevonden tot 1  jaar na beldatum.

Naar alleen overlaten gaan wordt niet gekeken door de vele telefoontjes is het onmogelijk dit na te kunnen kijken! 
het kan soms namelijk erg druk zijn waardoor SchoorsteenVeegBedrijf de vries bv het over het hoofd hebben gezien of nog niet aan toe waren gekomen. Indien u alleen laat over gaan kunnen wij dit niet nagaan. Wij kunnen door de drukte niet ieder nummer dat heeft over laten gaan terug bellen. Uiteraard doen we ons best dit wel te doen maar door de vele telefoontjes is dit soms onmogelijk.

Mocht een klant het op tijd hebben gemeld en toch de kosten in rekening hebben gekregen dan wordt dit uiteraard gecorrigeerd. 


1.2 Wanneer brengen wij wel voorrijkosten in rekening (no show):

SchoorsteenVeegBedrijf de vries bv behoudt zich het recht om voorrijkosten in rekening te brengen.
Alle vernoemde tarieven voor dienstleveringen zitten in eerste instantie de voorrijkosten bij op gerekend en komen dus geen extra kosten voor bij tenzij anders afgesproken is of vermeld is bij de afspraak.

1.2.1 Wanneer worden er wel voorrijkosten in rekening gebracht?

Indien 1 van de volgende redenen van toepassing is behoudt SchoorsteenVeegBedrijf de vries bv zich het recht voorrijkosten in rekening te brengen.

1. Afspraak is niet binnen 10 werkdagen ingepland door SchoorsteenVeegBedrijf de vries bv, klant heeft meerdere berichten gehad dat zij langskwamen en er is bij aankomst niemand thuis of aanwezig. ( klant zal dan worden geprobeerd te bellen om de bekende telefoonnummers, na twee keer proberen vertrekt de medewerker of indien deze langer dan 10 min moet wachten op de klant.)

2. Afspraak is niet binnen 10 werkdagen ingepland door SchoorsteenVeegBedrijf de vries bv, klant heeft meerdere berichten gehad dat zij langskwamen, en klant geeft bij aankomst pas aan dat het niet nodig is.

3. Afspraak is niet binnen 10 werkdagen ingepland door SchoorsteenVeegBedrijf de vries bv, klant heeft meerdere berichten gehad dat zij langskwamen, en bij aankomst stond de klant zijn kachel aan of was die net uit waardoor het haard en het rookkanaal te heet waren om te kunnen vegen of onderhoud aan te plegen.

4. Wanneer er bij aankomst obstakels staan waardoor de medewerker de desbetreffende dienst niet kan uitvoeren of niet volledig konden uitvoeren.


Mocht 1 van bovenstaande redenen van toepassing zijn dan zullen er voorrijkosten op basis 
van  “No Show” [zie art.1.2.1.] in rekening worden gebracht aan klant door SchoorsteenVeegBedrijf de vries bv.

UITZONDERINGEN HIEROP ZIJN:
 

  1. Bij eventuele ziekte (corona) omstandigheden of overlijden ect. Worden er uiteraard
    geen kosten in rekening gebracht. Dit gaat buiten uw macht om.
     
  2. Indien SchoorsteenVeegBedrijf de vries bv de afspraak zelf binnen 10 werkdagen voor uitvoerdatum
    hebben ingepland. Het is dan niet rieël om kosten in rekening te brengen. omdat de klant dan niet genoeg reactie tijd heeft gehad of net de mail bijvoorbeeld over het hoofd gezien heeft. 

    Let op: indien u zelf een online boeking heeft gedaan of zelf de afspraak aan de telefoon heeft ingepland met een medewerker dan worden er wel No show kosten in rekening gebracht dan 1 van bovenstaande redenen van toepassing is!

    Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat onze mail in uw spam/ongewenste postvak terecht is gekomen. Bij de eerste keer dat dit gebeurd zullen we coulant zijn. U kunt dit dan aangeven en wij zullen de voorrijkosten eenmalig terug draaien. Wel zal er een notitie van worden gemaakt. Mocht u de volgende keer weer aangeven dat dit is gebeurd en daarom de mail niet heeft gezien, zullen de voorrijkosten wel in rekening worden gebracht.  

    Wij gaan er na de 1ste keer namelijk van uit dat u dit in de gaten houdt voor vervolg mails. Mocht u het vervelend vinden dit in de gaten te moeten houden of weet u niet hoe dat moet, dan kunt u dit aangeven en ontvangt u van ons voortaan brieven per post. 

    LET OP: SVB DE VRIES BV KAN VIA HUN KLANTENSYSTEEM INZIEN OF EEN KLANT EEN MAIL HEEFT ONTVANGEN, GELEZEN ECT.
     

1.2.1. NO SHOW: 
(betekenis: bij aankomst is er niemand thuis of hebben wij de dienst niet kunnen uitvoeren)
 

Voor klanten waar wij langs komen via een samenwerkingspartner / verzekering ect. gelden andere regels conform de regels/ voorwaarden van de desbetreffende samenwerkingspartner, tenzij anders afgesproken is.

No Show kosten:

- UNIVE KLANTEN: 
Voor de klanten waar SchoorsteenVeegBedrijf de vries bv bij langs komt die een abonnement hebben lopen via unive veilig wonen loopt het verrekenen van voorrijkosten via unive zelf.  Deze hanteren een tarief van  €35,- .
 

voor klanten van schoorsteenveegbedrijf de vries bv zelf:

- Regio: Friesland, Drenthe , Groningen:
Indien u woonzaam bent in 1 van deze regio's zijn de voorrijkosten: €45,-

- Regio: Overijssel , Flevoland :
Indien u woonzaam bent in 1 van deze regio's zijn de voorrijkosten: €55,-

-Waarom brengen wij kosten in rekening?
Wij doen dit niet om u te plagen of andere vervelende redenen.
Wij doen dit om te voorkomen dat klanten boekingen blijven doen en dat ze er dan bij aankomst bijvoorbeeld niet zijn.

Om te voorkomen zo min mogelijk voor dichte deuren te staan zijn wij in 2022 deze maatregelen gaan treffen. 

1. Het kost ons brandstof en personeelskosten(uren) als wij voor niks naar u toe 
rijden gaat dit niet uit voor ons.

2. De tijd die voor u gereserveerd was in de planning, hadden we ook een andere 
klant op in kunnen plannen. 

3. afspraken die periodiek staan of al gepland zijn worden meegenomen op de balans indien deze weg valt / valt dit onder winst/omzet derving.


1.3. SPOED - AFSPRAKEN EN EXTRA TOESLAGEN:

Indien de ruimte in de planning het nog toelaat is het eventueel bij ons mogelijk een spoed-afspraak in te plannen. 

WEEKEND/AVOND afspraken:
* Afspraken die we niet zelf op zaterdagen en avonduren hebben aangeboden hebben we rekenen een extra toeslag voor!
Dus als u een afspraak ontvangt van ons in avond uren of weekend die wij zelf hebben ingepland is de extra toeslag NIET VAN TOEPASSING!


STUURT U EEN WHATS-APP BERICHT? ZET DAN HET WOORDJE SPOED BOVENAAN HET BERICHT. ONZE WHATSAPP ZORGT ER DAN AUTOMATISCH VOOR DAT UW BERICHT BOVEN ALLE ANDERE BERICHTEN KOMT TE STAAN!
 

 

SPOED AFSPRAKEN:
** Service afspraken of overige afspraken die wij zelf in deze tijdsbestekken hebben ingepland worden niet als spoed afspraken gezien! Tenzij dit aan u is vermeld bij het inplannen van de afspraak.
** LET OP! Spoed formulieren worden binnen 24 uur opgepakt op weekenden/vakantie/vrije dagen en feestdagen na!

 

Wij hanteren bij spoed-afspraken twee tarieven:

1ste tarief: indien wij op die dag in dezelfde provincie/regio werkzaam zijn;
2de tarief: indien wij NIET werkzaam zijn die dag in dezelfde regio/provincie
** Wij hebben namelijk een breed werkgebied van het Noorden tot aan midden Nederland 
Wij willen u graag van dienst zijn dan met uw spoed aanvraag maar indien dit ingepland wordt op een dag dat we niet in de buurt zijn, zijn wij helaas genoodzaakt een hoger spoed tarief te rekenen anders gaat het voor ons niet uit!

 

TARIEVEN EXTRA TOESLAGEN ZIJN:


OVERIGE UREN:
 

*AFSPRAAK OP AVONDUREN ✔ € 15- incl. btw
* ZATERDAG -WEEKEND ✔ € 15- incl. btw

 

SPOED - AFSPRAKEN : 
[indien werkzaam in desbetreffende provincie regio op die dag]:
* AFSPRAAK BINNEN 24 UUR ✔ € 85,- incl. btw
* AFSPRAAK BINNEN 48 UUR ✔ € 75,- incl. btw
* AFSPRAAK BINNEN 72 UUR ✔ € 65,- incl. btw

* AFSPRAAK DEZE WEEK ✔ € 50,- incl. btw
* AFSPRAAK  VOLGENDE WEEK✔ € 45,- incl. btw
* AFSPRAAK  DEZE MAAND NOG✔ € 40,- incl. btw
* AFSPRAAK  VOLGENDE MAAND ✔ € 35,- incl. btw

 SPOED - AFSPRAKEN : 
[indien NIET werkzaam in die regio/provincie op die dag.]:
* AFSPRAAK BINNEN 24 UUR ✔ € 100,- incl. btw
* AFSPRAAK BINNEN 48 UUR ✔ € 95,- incl. btw
* AFSPRAAK BINNEN 72 UUR ✔ € 85,- incl. btw

* AFSPRAAK DEZE WEEK ✔ € 65,- incl. btw
* AFSPRAAK  VOLGENDE WEEK✔ € 50,- incl. btw
* AFSPRAAK  DEZE MAAND NOG✔ € 45,- incl. btw
* AFSPRAAK  VOLGENDE MAAND ✔ € 40,- incl. btw
 


1.4. VERWERKING EN GEBRUIK VAN GEGEVENS
 

[ ZIE PRIVACY BELEID]


1.5. PLANNING : 

U heeft bij SchoorsteenVeegBedrijf de vries bv de mogelijkheid in verschillende manieren voor het inplannen van afspraken.

1. Automatisch meegenomen worden in planning [periodieke afname en abonnementen]
[lees verder bij artnr.1.5.1]
 

2. Uitnodiging ontvangen , en naar aanleiding hiervan zelf online een afspraak inplannen of via contact met ons een afspraak inplannen.
[lees verder bij artnr. 1.5.2.]
 

3. zelf contact / op afroep / eenmalige afspraken
[lees verder bij artnr. 1.5.3.]

Opmerkingen:

 

  • Indien wij de eerste keer bij u langs komen kunt u aangeven of u periodieke afname wenst een abonnement of dat het een eenmalige of op afroep betreft. 
     
  • Indien het geen abonnement betreft dan kunt u ook ten alle tijden het aantal keer dat u wenst dat wij langs komen wijzigen als de minimale aantal x [vermeld in uw contract] maar wordt behaald. Voor abonnementsdiensten gelden speciale tarieven afhankelijk van de hoeveelheid afname (o.a. bij ventilatie onderhoud). Indien minimale de reeks van afname waar u het abonnement voor heeft niet wordt afgenomen dan brengen wij de beurt die u heeft gemist in die reeks de kosten voor die beurt wel in rekening. [dit kunt u terug vinden op uw overeenkomst van het abonnement]
     
  • Univé abonnement klanten worden in eerste instantie automatisch meegenomen in de planning. Deze ontvangen per mail of per post berichten omtrent de geplande afspraak. Mocht u liever zelf een afspraak willen maken dan kunt u dit aangeven aan de medewerker die bij u langs komt of contact opnemen met kantoor 0511-700234 / info@svbdevries.nl . Let hierbij wel op dat zolang u hier niet op reageert u dan ook niet wordt ingepland maar u wel gewoon doorbetaald aan unive n.a.v. uw abonnement .

 

1.5.1. Automatisch plannen:

Bij de keuze automatisch plannen wordt u automatisch ingepland  in/rond de gewenste periode.  

U krijgt ruim op tijd de afspraak bevestiging van de geplande afspraak toegestuurd en wordt er nog een paar keer aan herinnerd - u heeft tot 5 werkdagen de tijd om kosteloos uw afspraak te verzetten/annuleren bij bijvoorbeeld een keer overslaan.
 

opmerking: U bent op deze manier altijd zeker van een plekje in de planning rond de gewenste periode.

 1.5.2. Uitnodiging:

Bij het ontvangen van een uitnodiging ontvangt u een paar maanden voor de gewenste afname
periode een uitnodiging voor het maken van een afspraak. U kunt dan of de afspraak
direct zelf inplannen via de link in de mail of u kunt per mail/telefoon contact met ons opnemen.
U wordt bij deze keuze pas ingepland nadat u zelf een boeking heeft gedaan of dat u contact met ons heeft opgenomen. Indien u hier niet op reageert ontvangt u de volgende periode pas
weer een uitnodiging.

 

opmerking: indien u hiervoor kiest en een afspraak wenst kunnen wij niet garanderen
dat er in de gewenste maanden een plekje vrij is! Dit is maar net hoe snel u reageert op 
de uitnodiging en hoe druk het is.

 

1.5.3. Afroep/ eenmalig / neemt zelf contact op: 

Indien u dit heeft aangegeven ontvangt u van ons geen berichten voor het maken van een afspraak. Ook wordt u niet meegenomen in de planning.
Pas als u contact heeft gezocht of een boeking heeft gedaan wordt u in de planning meegenomen.

opmerking: indien u hiervoor kiest en een afspraak wenst kunnen wij niet garanderen
dat er in de gewenste maanden een plekje vrij is!


1.6. Service abonnementen [eigen klanten]

 

Voor bepaalde diensten die wij leveren kunt u een service abonnement afsluiten. Op basis van de gewenste (periodieke) afname en type dienst zal met u een bedrag worden afgesproken wat u jaarlijks betaald. 

Klanten die een service abonnement bij ons afsluiten geven ons meer zekerheid dat ze bij ons blijven voor langere tijd als klant. Om dat wij dit uiteraard waarderen genieten zij van een speciaal tarief voor de dienst die ze bij ons afnemen.  Het speciale tarief wordt dan ook voor een bepaald aantal beurten [zie uw contract] vastgelegd en zal niet mee stijgen bij eventuele tariefsverhogingen in die periode!

U heeft dus meer overzicht in wat de kosten zullen zijn en dit veranderd ook niet zomaar ineens weer. 

 

Let op: Periodieke afname is anders dan een service abonnement afname. 

Bij gewone periodieke afname bent u vrij om weg te gaan en later weer terug te komen en zit u nergens aan vast. Echter staan de tarieven niet vast en kan het zo zijn dat er tussentijds een tariefswijziging / meestal verhoging is geweest. 

Bij een service abonnement heeft u een standaard minimale reeks afname binnen een bepaald tijdsbestek [dit wordt per abonnement besproken] Indien de minimale reeks niet wordt afgenomen worden de kosten wel in rekening gebracht voor de gemiste reeks. 

Bij een service abonnement staat vastgelegd hoelang het afgesproken tarief geldig is voor u en hoe het daarna zal wijzigen. U heeft dus meer overzicht en zekerheid in toekomstige kosten. 


Mocht u interesse hebben in een service abonnement dan kunt u uiteraard altijd vrijblijvend contact met ons opnemen voor meer informatie. 

1.6.1. abonnementsvormen of afname via derden/samenwerkingspartijen.
 

Indien u klant bij ons bent doordat u bij een derden partij een abonnement heeft lopen gelden de voorwaarden van de desbetreffende partij en hun abonnementsvoorwaarden.
 


1.7. overige opmerkingen/voorwaarden:

1.7.1. schoorsteenvegen en pelletkachel onderhoud

** Wij zijn bij het vegen van de schoorsteen niet aansprakelijk voor eventuele constructie fouten in het kanaal, slechte daken of dakpannen die kapot gaan doordat ze al in slechte staat zijn. Als schoorsteenveger gaan wij ervan uit dat wij gewoon uw rookkanaal kunnen vegen. Mocht er door een installatie fout/constructie fout in het kanaal wat fout gaan tijdens het vegen zijn wij hier niet aansprakelijk voor maar het bedrijf/persoon die het bij u heeft geïnstalleerd.  Een deugdelijk rookkanaal hoor minimaal 15 tot 20 jaar mee te kunnen gaan zonder los te raken of dergelijke. 

** Het kan wel eens voorkomen bij het verwijderen van de dekens (bij boven af vegen) of tijdens het vegen zelf wat roet vrij komt. Ook heeft de schoorsteenveger soms roet op zijn kleding door de werkzaamheden. Wij vragen u vriendelijk om voordat u ondertekend voor akkoord, goed te kijken of er geen roet in uw kamer terecht is gekomen.

Uiteraard doen wij ons uiterste best om dit te voorkomen! Het is de klant zijn eigen verantwoordelijkheid eventuele spullen die naast de haard staan af te dekken of even weg te zetten ter voorkoming dat er roet op komt. Mocht u achteraf toch nog iets tegen komen dan vragen wij u vriendelijk dit uiterlijk de volgende werkdag aan ons te melden (graag foto's sturen) zodat we het kunnen oplossen voor u.

** Bij Groot onderhoud van pellet kachels komen wij alleen in het stukje menu voor het resetten van de branduren aan andere opties komen wij niet (hier zijn vaak ook andere codes voor nodig en kunnen wij dus niet inkomen! Bij problemen hiermee zijn wij dus niet aansprakelijk en/of verantwoordelijk. omdat wij simpelweg hier niets aan hebben gewijzigd tijdens de onderhoud.

schoorsteenvegen:
** Bij de dienst “schoorsteenvegen” is het vegen van uw rookkanaal inbegrepen en globale inspectie (wat er te zien is tijdens het vegen met het blote oog. Indien er eventuele kachels moeten worden verplaatst/losgekoppeld of overige werkzaamheden (o.a. vogelnesten verwijderen, kappen leveren/plaatsen, vonkengaas, camera inspectie ect) moeten worden verricht valt dit onder meerwerk. Het meerwerk zullen wij uitvoeren indien u akkoord bent met deze werkzaamheden en de extra kosten die wij hiervoor in rekening brengen. Het meerwerk dient bij onze medewerker te worden afgerekend tenzij er andere afspraken over zijn gemaakt. Voor het vegen van 1 rookkanaal wordt er uitgegaan van een tijdsbestek van 30 minuten. Indien wij in redelijkheid meer dan 30 minuten werk hebben, dan zullen wij u hierop wijzen. Voor de extra tijd na die 30 minuten mag Univé/ of bij eigen klanten wij zelf, u een factuur sturen voor €15,-  per extra kwartier (inclusief btw).

 

**  Bij veel creosoot adviseren wij dit eenmalig uit te laten uitkloppen, Het kan namelijk voorkomen dat er na het vegen alsnog roet/creosoot los laat indien dit gebeurd neem dan z.s.m. contact met ons op! 
Indien er veel creosoot aanwezig is komt dit door het schoorsteenvegen zo veel mogelijk lost. Echter krijg je het er met een normale schoorsteenveeg beurt vaak niet helemaal uit. Doordat het al wat losgeklopt is kan het dus zijn dat er later alsnog creosoot of roet uit uw kanaal komt. Een schoorsteenveger kan met het blote oog niet in het rookkanaal kijken en dus niet zien of er nog brokken vastzitten hier is een camera inspectie voor nodig. Mocht er achteraf nog creosoot of roet uitvallen en dit opstuiven kan dit niet worden verhaald op de schoorsteenveger, omdat dit bij veel aanwezige creosoot niet te voorkomen is. Vandaar dat wij ook bij veel creosoot aanwezig een negatief stookadvies geven en advies om het kanaal uit te laten kloppen zodat u weer veilig kunt stoken en voorkomt dat er weer brokken naar beneden komen. 
Creosoot ontstaat vaak door of verkeerd stoken of door met te nat hout stoken. Vraag ons gerust om informatie!

 Vogelnesten verwijderen
** Bij het verwijderen van vogelnesten werken wij met bouwfolie. om de haard heen wordt het hiermee zoveel mogelijk afgedekt ter voorkoming van roetschade in uw woning. Echter kan er natuurlijk altijd wat stof ontglippen! Wij vragen u dan ook om hier zelf ook rekening mee te houden en eventueel belangrijke spullen af te dekken of weg te halen!

 

** indien veel of matig creosoot aanwezig was bij het schoorsteenvegen is het heel goed mogelijk dat er na het

vegen ook een paar dagen later alsnog brokken of roet aanslag uit uw kanaal komt! Met het vegen van een

rookkanaal is het namelijk niet mogelijk dit helemaal weg te krijgen! Wel zal het meeste eruit worden gehaald. Het gedeelte wat niet gelijk mee komt met het vegen kan doordat er is geveegd wel losser gaan zitten en later nog naar beneden komen. merkt u dat de kachel niet trekt of slechte trek heeft of komt er later nog rommel uit neem dan contact met ons op!

 

BIJ VEEL MATIG CREOSOOT AANWEZIG RADEN WIJ U AAN EENMALIG ROTEREND VEGEN TE DOEN INDIEN DIT MOGELIJK IS.

BIJ VEEL CREOSOOT AANWEZIG RADEN WIJ U AAN DIT UIT TE LATEN KLOPPEN! [eenmalig] 

** Bij veel creosoot aanwezig ontvangt u ook dit bewijs maar dan zal u erop terug vinden NEGATIEF STOOKADVIES.

 

Wij kunnen/leggen geen stookverbod op dit doet de brandweer vandaar het woordje advies. Indien u dan toch

door gaat stoken is dit voor eigen risico!

 

** Als schoorsteenveger gaan wij ervanuit wij zorgeloos kunnen vegen en uw rookkanaal hier dan ook tegen bestand is en goed is aangelegd. Een rookkanaal hoort gemiddeld wel minimaal 20 jaar mee te kunnen gaan!

Mocht er schade ontstaan doordat het kanaal los is gaan laten tijdens het vegen dan valt dit buiten onze

aansprakelijkheid. U dient hiervoor dan contact op te nemen met de persoon/bedrijf die uw kanaal heeft

geïnstalleerd!

Wij wegen met nylon borstels dus het kanaal zal niet kunnen/moeten losraken door onze haspels! Mochten wij als bedrijf schade oplopen doordat bijvoorbeeld onze haspels kapot zijn gegaan door een ondeugdelijk geïnstalleerd kanaal dan zullen wij dit melden bij onze verzekering, hierop bestaat dan de kans dat deze contact opnemen met u of uw verzekering. Waarop u deze kosten waarschijnlijk weer zou kunnen verhalen op de partij die uw kanaal heeft geïnstalleerd!
 

* Mochten er toch dingen zijn waar u later niet tevreden over bent of indien er iets niet helemaal goed blijkt zijn te gaan dan vragen wij u vriendelijk dit ons binnen een termijn van 14 dagen na dienstleverdatum aan ons schriftelijk/per mail te melden! Zodat we indien de fout bij ons ligt een KOSTELOZE service afspraak met u kunnen inplannen om het op te lossen.

 

Na de periode van 14 dagen valt het niet meer onder service afspraak, Vraag ons gerust om meer informatie.

 

** Schoorsteenkappen of dakpannen die los zijn gewaaid / eraf of hierdoor niet meer goed liggen/zitten vallen niet onder service bezoek! Indien dit niet binnen uiterlijk 2 werkdagen schriftelijk/per mail aan ons is gemeld. Wij hebben namelijk helaas de laatste jaren gemerkt dat hier misbruik van wordt gemaakt en wij kosten hierdoor maken die voor ons onterecht zijn.

 

overige uitleg veegbewijs:

Er ontstaat soms verwarring bij een klant wat geldig is als veegbewijs. Normaliter wordt er standaard gewoon een bon of factuur gestuurd bij de meeste schoorsteenvegers. Dit is gewoon geldig als veegbewijs zolang het adres waar is geveegd er maar goed bij staat en dat er terug te lezen is dat de schoorsteen is geveegd. Daarnaast moet het uiteraard zijn gebeurd door een erkende (gecertificeerd) SchoorsteenVeegBedrijf. Bij ons is het veegbewijs wat uitgebreider als een stukje service. Dus zowel dit bericht / eventuele extra bijlage hieraan toegevoegd en de nota of betaalbewijs die u ontvangt zijn geldig als veegbewijs voor brandweer en verzekering!

 

1.8.Univé abonnement schoorsteenveegdienst: wat is inbegrepen?

INBEGREPEN:
✅ Elk jaar een onderhoudsbeurt;
✅ Vegen van uw rookkanaal [ klassiek vegen
✅ Roet en creosoot wat er uit is gekomen tijdens het vegen wordt opgeruimd.
✅ rookkanaal / schoorsteenkap en vonkenvanger worden nagekeken (
met het blote oog of het in eerste opzicht in orde is.  
✅ indien metselwerk of dit in goede staat is .
✅ Veegbewijs / rapport voor verzekering en brandweer / dit wordt ook doorgegeven aan unive door ons.
hoeft u niet te doen!

NIET INBEGREPEN:
❌inspectie in het rookkanaal / camera inspectie! Tenzij dit bij u abonnement is afgesloten!
❌Kachel ervoor weghalen / wordt gezien als meerwerk. 
❌ nieuwe kappen/gaas leveren plaatsen 
❌ pelletkachel onderhoud
❌rookkanalen installeren /aanpassen
❌ verwijderen van vogelnesten
❌Bij veel creosoot het volledig/ zo veel mogelijk uitslaan van creosoot!

Het vegen van uw rookkanaal is onderdeel van uw abonnement. Indien er eventuele kachels moeten worden verplaatst/losgekoppeld of overige werkzaamheden (o.a. vogelnesten verwijderen, kappen leveren/plaatsen, vonkengaas ect) moeten worden verricht valt dit onder meerwerk. Het meerwerk zullen wij uitvoeren indien u akkoord bent met deze werkzaamheden en de extra kosten die wij hiervoor in rekening brengen. Het meerwerk dient bij onze medewerker te worden afgerekend. Voor het vegen van 1 rookkanaal wordt er uitgegaan van een tijdsbestek van 30 minuten. Indien wij in redelijkheid meer dan 30 minuten werk hebben, dan zullen wij u hierop wijzen. Voor de extra tijd na die 30 minuten mag Univé u een factuur sturen voor €15,- per extra kwartier (inclusief btw).

Wat kunnen wij eventueel doen voor u als meerwerk (indien gewenst): (wel graag van te voren melden indien gewenst i.v.m.
planning tijd alvast dank)

✅ Pelletkachel onderhoud;
✅ camera inspectie
✅ gaas/kappen leveren/plaatsen
✅ kachel ervoor weghalen valt onder meerwerk!
✅ vogelnesten verwijderen
✅ Kanaal volledig uitslaan van creosoot

Deze meerwerk werkzaamheden vallen buiten uw abonnement!
De kosten hiervoor dienen te worden afgerekend aan de medewerker na dienstlevering of indien u niet thuis was over te worden gemaakt aan ons zelf.

1.9. Dakgoot schoonmaken: wat is inbegrepen?

INBEGREPEN:
✅ Elk jaar een onderhoudsbeurt; leeghalen en ontstoppen
✅ Verwijderen van bladeren, modder en ander vuil uit uw dakgoot.
✅ Uit uw dakgoot het hemelwaterafvoer en uitlopen
✅ Visuele inspectie van de dakgoot onderdelen


NIET INBEGREPEN:
❌Uitvoeren van reparaties;
❌Schoonmaken van de buitenkant van uw dakgoten;
❌ Schoonmaken van goten hoger dan 7 meter;
❌ Schoonmaken van dakgoten die niet veilig bereikbaar zijn
❌ Glasbewassing zit niet bij uw abonnement inbegrepen. 

Het leeghalen van uw goten en regenpijp (ontstoppen) is onderdeel van uw abonnement. Alle overige werkzaamheden vallen onder meerwerk en dienen bij ons afgerekend te worden. Het meerwerk zullen wij uitvoeren indien u akkoord bent met deze werkzaamheden en de extra kosten die wij hiervoor in rekening brengen. Voor het leeghalen van uw goten en regenpijp (ontstoppen) hanteren wij de volgende tijdsduur: tot 12 mtr - 40 min, tot 20 mtr - 50 min en tot 25 mtr - 1 uur Normaal gesproken zullen wij de werkzaamheden kunnen uitvoeren binnen het genoemde tijdsbestek. Het kan echter voorkomen dat wij op uw adres langer bezig zijn dan de genoemde tijdsduur. Indien dit het geval is zal Univé voor de volgende reiniging van uw dakgoten contact met u opnemen over een mogelijke aanpassing van het tarief. Het staat u uiteraard vrij om uw abonnement, na het verstrijken van de minimale looptijd, op te zeggen. Voor meer tijd wordt er €15,- per kwartier in rekening gebracht door unive.

Wat kunnen wij eventueel doen voor u als meerwerk (indien gewenst): (wel graag van te voren melden indien gewenst i.v.m.
planning tijd alvast dank)

✅ Vogelschroten of bladvangers leveren/plaatsen

Deze meerwerk werkzaamheden vallen buiten uw abonnement!
Kunnen alleen worden afgenomen in combinatie met een unive abonnement of indien u een andere dienst afneemt bij SchoorsteenVeegBedrijf de vries bv zelf
De kosten hiervoor dienen te worden afgerekend aan de medewerker na dienstlevering of indien u niet thuis was over te worden gemaakt aan ons zelf.

 

NOARDBURGUM , 8 oktober 2021

Algemene Voorwaarden  SCHOORSTEENVEEGBEDRIJF DE VRIES BV

 

 

Inhoudsopgave

Artikel 1:   Definities/ Algemeen
Artikel 2:   Aanbod (offerte)
Artikel 3:   Totstandkoming en Vorm
Artikel 4:   Meer- en minderwerk
Artikel 5: Algemene verplichtingen aannemer
Artikel 6:   Algemene verplichtingen consument
Artikel 7:   Planning en oplevering
Artikel 8:   Aansprakelijkheid aannemer
Artikel 9:   Ondeugdelijk werk/onderzoek
Artikel 10: Schorsing van het werk en beëindiging in onvoltooide staat
Artikel 11: Materialen/eigendomsvoorbehoud
Artikel 12: Voorziening ten behoeve van het werk
Artikel 13: Overmacht
Artikel 14: Zekerheid
Artikel 15: Betalingsvoorwaarden
Artikel 16: Garantie
Artikel 17: Nederlands recht en geschillen
Artikel 18: Abonnementen/ periodieke afname
--------------------------------------------------------------------------------------------


Artikel 1 – DEFINITIES       

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes en aanbiedingen van de aannemer en op alle overeenkomsten tussen consument en aannemer. Mochten er op de offerte/ Overige afspraken staan genoteerd dan staan dezen boven de voorwaarden in de algemene voorwaarden.
  2. In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder: - De aannemer: de (rechts)persoon die het werk aanbiedt of aan wie het werk is opgedragen. - De consument: de (mogelijke) opdrachtgever van het werk (inclusief VvE’s e.d.). - Het werk: alle tussen aannemer en consument overeengekomen werkzaamheden en de daarbij door de aannemer te leveren of geleverde materialen (inclusief meer/minderwerk). - Offerte: het al dan niet schriftelijke aanbod/aanbiedingen van de aannemer. - Opdracht: al hetgeen overeengekomen is tussen partijen betreffende het werk of daaraan gerelateerd, inclusief deze algemene voorwaarden. - Schriftelijk: alle communicatie op schrift alsmede digitale communicatie (bv. emailberichten en bijlagen daarbij, We-Transfer, WhatsApp e.d.). - BW: het Burgerlijk Wetboek. - Meerwerk: door opdrachtgever gewenste toevoegingen of veranderingen in het overeengekomen werk en alle andere noodzakelijke en/of onvoorziene wijzigingen in het werk.  
  3. SVB de vries, Onderdeel van Schoorsteenveegbedrijf de Vries BV, Ljouwertertrekwei 34B, 9035ED Dronrijp, ingeschreven in de kamer van koophandel onder nummer 84158611, zijnde een onderneming die bedrijfsmatig onderhoudswerkzaamheden en werkzaamheden die hierop aansluiten verricht. SVBdevries kan voor de uitvoering van deze overeenkomst gebruik maken van derde leveranciers/partners voor levering van goederen of diensten.

Artikel 2 – AANBOD (Offerte)

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op tussen de consument en de aannemer overeengekomen werkzaamheden waaronder inbegrepen een daartoe strekkend aanbod.
  2. Offertes worden bij voorkeur schriftelijk door de aannemer gedaan. Indien er een aanbod al eerder mondeling is besproken en daarop ook al akkoord is gegeven kan de consument hier ter plekke voor tekenen, of er wordt alsnog een offerte toegestuurd die ondertekend dient te worden. Als niet is vermeld hoe lang een offerte geldig is, vervalt deze in ieder geval na verloop van twee weken. Indien de Consument na deze twee weken alsnog akkoord wenst te gaan, kan het zijn dat het toen vermelde tarief niet meer geldig is en zal er een nieuwe prijsopgave worden opgemaakt tenzij de tarieven hetzelfde zijn gebleven.
  3. Alle aanboden zijn vrijblijvend (artikel 6:219 BW): de aannemer is enkel gebonden een werk uit te voeren indien hij de aanvaarding daarvan bevestigt en hij is gerechtigd om zijn offerte of aanbod alsnog direct na aanvaarding door de consument te herroepen tot 7 dagen na toezegging. Met als uitzondering als de dienstlevering binnen deze 7 dagen valt!
  4. De offerte omvat een omschrijving van de te verrichten werkzaamheden en te leveren materialen, die voldoende gedetailleerd is om een beoordeling mogelijk te maken. Hetgeen niet uitdrukkelijk vermeld is, behoort niet tot het aangeboden werk of staat vermeld onder de kop “niet bij prijs inbegrepen”.
  5. De offerte vermeldt, indien mogelijk, een planning en/of een (vermoedelijke) datum van oplevering. Deze data zijn indicatief en dus niet-fataal.
  6. Het aanbod geeft inzicht in de prijs en prijsvormingsmethode(n), zoals: - ‘aanneming’: partijen komen een vaste prijs voor het werk overeen (de aanneemsom). - ‘prijs per eenheid’: de aannemer geeft vooraf aan wat het werk per eenheid (bv. per vierkante meter) zal kosten. Eenheden worden achteraf verrekend. - ‘richtprijs’: de aannemer geeft vooraf een schatting van de kosten van het werk. Hij zal tijdens het werk waarschuwen indien de richtprijs met meer dan 15% wordt overschreden.   - ‘stelpost’: het aanbod vermeld een bedrag t.b.v. een onderdeel van het werk, later wordt bezien wat de werkelijke kosten zijn; deze werkelijke kosten worden verrekend. - ‘regie’: het aanbod vermeld vooraf een opgave van prijsfactoren zoals uurtarieven en prijzen van materialen (voor zover bekend). De aannemer is gerechtigd tot het betaald krijgen van alle gemaakte uren en alle geleverde materialen.
  7. Als er vooraf duidelijk en schriftelijk op is gewezen, heeft de aannemer recht om de redelijke kosten gemoeid met het opstellen van de offerte, betaald te krijgen van de consument indien deze de offerte niet aanvaardt.
  8. De aannemer is gerechtigd een aanbetaling aan te vragen of het bedrag van de offerte op te splitsen in deelbetalingen. Dit om inkoop/gemaakte kosten te kunnen indekken en/of zekerheid te hebben/krijgen. Indien er om een aanbetaling wordt gevraagd en de consument is akkoord gegaan dan is dit bindend. Indien er materialen of middelen dienen te worden zullen deze pas worden besteld bij de aannemer zijn leverancier na ontvangst van de aanbetaling. Indien er geen middelen / materialen nodig zijn, en de aanbetaling niet op tijd binnen is (op de offerte/opdrachtbevestiging gestelde termijn zal er geen dienstlevering plaatsvinden tot deze betaling binnen is gekomen bij de aannemer.
  9. De koper heeft altijd de mogelijkheid , na een akkoord te hebben gegeven het uitvoeren van de werkzaamheden later uit te laten voeren. Wel zit hier een maximum op van 1 jaar. Binnen dit jaar dient svbdevries  de werkzaamheden uitgevoerd te kunnen hebben. Mocht dit niet gebeuren dan gelden de voorwaarden voor annulering. (uitzondering : Tenzij anders is afgesproken tussen consument en aannemer, dit zal dan vastgelegd staan op de opdrachtbevestiging) Of indien svbdevries niet de mogelijkheid heeft gehad i.v.m. de planning om dit binnen dit jaar uit te voeren.
  10. Op eventuele vastgelegde tarieven op het net of in prijslijsten van de aannemer, behoudt de aannemer altijd het recht op eventuele wijzigingen -betreft zowel verlaging als verhoging. Daarnaast kan er geen aanspraak worden gemaakt op eventuele typfouten.
  11. Indien de Algemene voorwaarden niet waren toegevoegd bij het aanbod zijn deze altijd op te vragen of in te zien op de website van de aannemer: www.svbdevries.nl

Artikel 3 – TOTSTANDKOMING EN VORM

  1. De overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van het door de aannemer gegeven aanbod naar Consument toe.
  2. Elke Overeenkomst wordt uitsluitend aangegaan door de Aannemer, onder de opschortende voorwaarde dat de Consument – ter beoordeling van de aannemer voldoende kredietwaardig blijkt, indien de consument gebruik wenst te maken van betaling achteraf. De aannemer staat daarom altijd in zijn recht voor dienstlevering eerst een aanbetalingsvorm te vragen ten behoeve van een zogezegde zekerheidsvorm.
  3. De prijs van het werk blijkt uit het aanbod en de aanvaarding daarvan. Het werk zal worden
    afgerekend conform de o.g.v. 2. afgesproken prijs vermeerderd met het meerwerk en
    verminderd met eventueel minderwerk.
  4. Verhogingen van de prijs als gevolg van wijzigingen in regels en voorschriften kunnen aan de consument worden doorberekend tot aan het moment van aanvaarding van de opdracht. Latere prijsverhogingen door wijzigingen van regels en voorschriften e.d., zullen als meerwerk worden verrekend en dient de consument te betalen, tenzij de aannemer deze had kunnen voorzien.
  5. De prijs van het werk is gebaseerd op aaneengesloten uitvoering van het werk tijdens de normale werktijden (zijnde: de gebruikelijke werktijden in de bouw en/of voor de aannemer) en op weekdagen. De extra kosten van onderbrekingen van het werk en van werkzaamheden buiten de gebruikelijke werktijden (zoals avonduren, weekend- en feestdagen) worden als meerwerk doorberekend en dient de consument te betalen, tenzij hier andere Afspraken over gemaakt zijn.
  6. Andere kostenverhogende omstandigheden zijn voor rekening en risico van de consument (zie art. 7:753 BW), zoals ook meerwerk voor rekening en risico van de consument wordt uitgevoerd en door de consument betaald dient te worden (zie artikel 4 hierna).
  7. De Consument heeft wettelijk altijd recht op 7 dagen bedenktijd na gegeven akkoord of bestellen van materiaal/middelen. Indien de Consument na deze 7 dagen toch alsnog wilt afzien van de opdracht zullen er kosten a 10 % van de (koopsom of totaal aanbodbedrag) in rekening worden gebracht. Bij een annulering 2 weken voordat de “Dienstlevering” zou plaatsvinden wordt er 20% in rekening gebracht door de aannemer aan de consument. Bij annulering 1 week voordat de “dienstlevering” zou plaatsvinden zal de aannemer 50% van het aanbodbedrag alsnog in rekening brengen. Indien er wordt afgezegd door omstandigheden en de afspraak gewoon wordt verzet zijn deze annuleringsvoorwaarden niet geldig.
  8. Indien er speciaal middelen/materialen benodigd zijn voor het aanbod/opdracht en deze al zijn besteld door de aannemer, zullen de kosten hiervan alsnog in rekening worden gebracht bij de consument. Indien de klant annuleert na de 7 dagen bedenktijd. Indien de afspraak voor dienstlevering al eerder dan deze 7 dagen plaats zou vinden, dan worden deze kosten wel alsnog in rekening gebracht bij de consument door de aannemer.
  9. Indien er afspraken zijn gemaakt om binnen een bepaald tijdsbestek de werkzaamheden af te ronden maar er door omstandigheden niet op tijd kan worden afgerond kunt u dit niet verhalen op de hoofdaannemer. (dit geldt voor zaken o.a. weersomstandigheden en/of materiaal dat het laat afweten of bij eventuele ziekte.) De aanvrager mag ten alle tijden de afspraak verzetten indien dit niet uitkomt, als de dienstafname maar wel plaatsvind binnen het gestelde termijn van 1 jaar of in overleg met de hoofdaannemer later dan 1 jaar. Na 3 keer afzeggen door de Koper, zal het na de 4de keer worden gezien als annulering


Artikel 4 – MEER – EN MINDERWERK:

  1. De consument heeft het recht om meer- en minderwerk op te dragen.
  2. De aannemer heeft recht op het betaald krijgen van al het uitgevoerde meerwerk, waaronder ook te begrijpen (extra) werkzaamheden die praktisch of bouwtechnisch vereist waren voor deugdelijke uitvoering van het werk.
  3. Minderwerk zal worden verrekend na voltooiing van het werk (bij eindafrekening). Indien het minderwerk meer dan 10% van de aanneemsom bedraagt, heeft de aannemer recht op het betaald krijgen van de t.b.v. dit minderwerk gemaakte kosten en op vergoeding van zijn winstderving (conform art. 7:764 BW).
  4. Meer- of minderwerk wordt zoveel mogelijk schriftelijk gemeld, zo mogelijk voorafgaand aan de uitvoering daarvan. De aannemer heeft echter ook recht op betaling als meerwerk niet (schriftelijk) is gemeld of opgedragen en het meerwerk praktisch gezien vereist was.
  5. Meerwerk geeft de aannemer in redelijkheid recht op verlenging van de werktijd en/of uitstel van de oplevering (ook als dit niet vooraf maar achteraf verzocht wordt).
  6. Indien er materialen zijn besteld en deze toch niet nodig blijken te zijn geweest zullen de kosten hiervan die wel berekend waren in het aanbod in mindering worden gebracht. Tenzij het een “Aanneemsom” is geweest.

Artikel 5 – ALGEMENE VERPLICHTINGEN VAN DE AANNEMER:

  1. De aannemer zal het werk deugdelijk en naar de bepalingen van de overeenkomst uitvoeren, waarbij hij de actuele, toepasselijke normen en voorschriften betreffende het werk in acht neemt.
  2. De aannemer dient het werk zo uit te voeren dat daardoor schade aan persoon, goed of milieu zoveel mogelijk wordt voorkomen of beperkt.
  3. De aannemer zal de consument waarschuwen voor onjuistheden in de opdracht voor zover hij deze kent of redelijkerwijze behoorde te kennen, waaronder begrepen onjuiste zaken, plannen, tekeningen, berekeningen, bestekken en instructies afkomstig van de consument of de zaak waaraan gewerkt wordt (inclusief de ondergrond), alles conform art. 7:754 BW (vergunningsplicht en burenrechtelijke aspecten van de bouw vallen niet onder de waarschuwingsplicht van de aannemer).
  4. De Aannemer zal de werkzaamheden goed, deugdelijk en naar de bepalingen van de overeenkomst uitvoeren. De werkzaamheden worden verricht op reguliere werkdagen en binnen de normale werktijden die de aannemer hanteert, tenzij anders is afgesproken met de Consument.
  5. De Aannemer neemt bij de uitvoering van de werkzaamheden de daarop van toepassing zijnde wettelijke voorschriften in acht, zoals deze van kracht zijn of zullen zijn ten tijde van de uitvoering op de desbetreffende werkzaamheden.
  6. Bij een samenwerking voor bepaalde werkzaamheden met een andere partij zal er onderling contact worden opgenomen voor een mooie opvolging van de werkzaamheden met goed keuring van de consument.
  7. De consument erop wijzen indien er objecten in de weg liggen of bevuild kunnen raken door de werkzaamheden. De zorg dat deze dan worden verwijderd/verplaatst ligt bij de consument zelf.
  8. Na een oplevering wordt alles samen met de consument doorgenomen en bekeken, zowel consument als aannemer tekenen dan voor akkoord voor oplevering.

Artikel 6 – ALGEMENE VERPLICHTINGEN VAN DE CONSUMENT:

  1. De consument stelt de aannemer in de gelegenheid om het werk zonder onderbrekingen of verstoringen te verrichten binnen normale werktijden (zie ook artikel 3 hiervoor).
  2. De consument zorgt ervoor dat de aannemer tijdig kan beschikken over de benodigde informatie zoals vergunningen, ontheffingen e.d. en de voor het werk te verschaffen tekeningen en gegevens (tenzij en voor zover is overeengekomen dat de aannemer die verzorgt). De consument draagt zorg voor gelegenheid om materialen af te leveren en op te slaan t.b.v. het werk.
  3. De consument draagt zorg voor (aansluitingen voor) energie en water. De kosten van elektriciteit, gas en water komen voor rekening van de consument.
  4. De medewerkers van de aannemer hebben (na een verzoek daartoe) toegang tot een aanwezig toilet.
  5. De consument dient ervoor te zorgen dat door derde(n) uit te voeren werkzaamheden en/of leveringen die niet tot het werk van de aannemer behoren, tijdig en zodanig worden verricht dat de aannemer daarvan geen hinder of vertraging ondervindt. Indien niettemin hinder of vertraging dreigt te ontstaan dient de consument de aannemer daarvan tijdig in kennis te stellen.
  6. De consument draagt het risico voor schade die het gevolg is van onjuistheden of gebreken aan zaken  (inclusief de ondergrond of de zaak waaraan gewerkt wordt), materialen of in de informatie e.d. die van de consument afkomstig zijn, tenzij de aannemer niet heeft voldaan aan zijn waarschuwingsplicht, (zie art. 5 hiervoor en art. 7:760 BW).
  7. Indien de consument niet aan enige verplichting voldoet, zal de aannemer hierop wijzen. In dat geval heeft de aannemer recht op termijnverlenging (naar evenredigheid), uitstel van de oplevering en op vergoeding van de extra kosten die hiermee samenhangen. Deze kosten worden verrekend als meerwerk (zie artikel 4 hiervoor).
  8. De consument is verplicht zich aan de betalingen te houden volgens planning / of als is besproken met de aannemer. Indien de consument zich hier niet aan houdt zullen er extra kosten in rekening worden gebracht en zal de aannemer de dienstlevering staken tot overgegaan is op betaling.
  9. Consument dient de aannemer op de hoogte te stellen wanneer de werkzaamheden kunnen plaatsvinden zodat er een planning kan worden opgemaakt.
  10. Er voor zorg te dragen dat goederen / objecten in de omgeving waarop geen neerslag mag komen , verwijderd of voldoende te hebben afgedekt/afgeplakt. Indien de consument hierop heeft verzuimd en dergelijke toch beschadigd raken is dit zorg voor de consument.
  11. Na een oplevering wordt alles samen met de consument doorgenomen en bekeken, zowel consument als aannemer tekenen dan voor akkoord voor oplevering.

 

Artikel 7 – PLANNING EN OPLEVERING:

  1. Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen gelden planning, aanvangs- en opleveringsdatum als streefdata. Deze hebben geen fataal karakter, zie ook 2.4 hiervoor. De aannemer kan niet eerder in verzuim komen dan nadat hem schriftelijk een redelijke termijn is vergund om alsnog na te komen.
  2. Deze opleveringsdatum geldt als streefdatum waarop partijen gezamenlijk tot oplevering zullen overgaan, zijnde het gezamenlijk opnemen/keuren van het werk waarbij de nog uit te voeren opleverpunten (schriftelijk) worden vastgelegd. Partijen zullen over en weer hun medewerking aan (tijdige) oplevering verlenen.  
  3. Indien door overmacht (zie art. 13) of door omstandigheden die anderszins niet voor zijn risico zijn, niet van de aannemer kan worden gevergd het werk binnen de planning of overeengekomen termijn uit te voeren, wordt de uitvoeringstermijn verlengd en de oplevering uitgesteld.
  4. Het werk wordt ook als opgeleverd beschouwd: • als de aannemer de consument kenbaar heeft gemaakt dat het werk voltooid is en/of de consument het werk accepteert of in gebruik neemt (waarbij geldt dat het in gebruik nemen van een deel van het werk geldt als oplevering van dat deel): • of als 10 werkdagen zijn verstreken nadat de aannemer schriftelijk aan de consument heeft medegedeeld dat het werk opgeleverd kan worden en de consument heeft nagelaten het werk binnen die termijn te keuren of aanvaarden.
  5. Kleine gebreken en opleveringspunten staan niet aan oplevering in de weg, de consument dient ten alle tijden de afgesproken opleveringsnota te voldoen aan de aannemer hoe het is afgesproken bij het aanbod. Wel zal de aannemer zover hij verantwoordelijk hiervoor is en indien mogelijk hier alsnog zorg voor dragen.
  6. Na oplevering is het werk voor risico van de consument en is de aannemer niet meer aansprakelijk voor gebreken die zichtbaar of kenbaar waren op het moment van oplevering. Consument dient zelf de werkzaamheden bij oplevering goed na te lopen of alles in orde is. Mochten er achteraf toch nog opmerkingen zijn: (zie art. 7:758 BW en art. 8 hieronder).
  7. Tenzij anders overeengekomen is er geen sprake van een onderhoudsperiode.
  8. ANNULEREN OF "NO SHOW"

    Afspraken voor dienstleveringen zijn kosteloos te verzetten/ annuleren tot 5 werkdagen voor leverdatum. Indien er niet op tijd contact is opgenomen heeft de aannemer het recht om kosten hiervoor in rekening te brengen. Met uitzondering van offertes! 

    Bij annulering of verzetten binnen de 5 werkdagen dan wordt er €15,- administratie kosten in rekening gebracht.

    Bij niet op tijd of helemaal niet annuleren / verzetten en wij bij aankomst de dienst niet kunnen uitvoeren worden er voorrijkosten in rekening gebracht. Regio : Friesland/Drenthe / Groningen: a €35,- ---> Overige Regio's: Overijssel / Flevoland / Noord-holland: a €45,- --> 
    overige Regio's : €75,-

    Op uitzondering van unive klanten hier zijn de voorrijkosten standaard €35,- Dit wordt via unive dan bij u in rekening gebracht niet via ons. 

    Artikel 8 – AANSPRAKELIJKHEID AANNEMER:
  1. De aannemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder mede begrepen, vermogensschade, gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
  2. Bij de werkzaamheden die de Aannemer , diens personeel of derde uitvoeren bij de consument, aanvaren zowel de aannemer als derde partijen geen aansprakelijkheid voor schade aan beplanting, gazons, bestrating, roosters, leidingen, putten, kieren, daken waarbij al eventuele lekkage gevaar was e.d. (m.b.t. leidingwerk wel als hier werkzaamheden aan zijn verricht, indien door derde partij loopt dit via de derde partij en hun voorwaarde hierop)
  3. De aannemer kan een derden partij inschakelen voor bepaalde werkzaamheden die de aannemer zelf niet uitvoert / beoefend. Indien dit ten sprake is gaat de consument akkoord met de derde partij en deze partij hun voorwaarden. In geval van garantie en schade door of met werkzaamheden die deze derde partij heeft uitgevoerd/ gemaakt gelden de garanties en algemene voorwaarden van desbetreffende derde partij.
  4. Bij onderhoud/Reiniging aan Gevels/schoorstenen/metselwerk is de aannemer niet aansprakelijk, voor schade aan voegwerk. Dit omdat bij elke manier van reiniging er kans is op afbrokkeling of het loslaten van voegwerk.
  5. De aannemer is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade aan het behandelde/bewerkte object wanneer die schade het gevolg is van onvoorzichtigheid z.q. nalatigheid van de aannemer zelf of diens personeel, bij de uitvoering van de desbetreffende werkzaamheden. Die aansprakelijkheid kan niet meer belopen dan het bedrag van de eindafrekening naar de Consument toe. Doch beperkt zich tot het maximale bedrag dat uit hoofde van de beroeps/bedrijf aansprakelijkheidsverzekering van De aannemer zal worden uitgekeerd. Daarboven is De aannemer niet aansprakelijk, de Consument dient de aannemer in geval van schade wel in de gelegenheid te stellen om de schade te herstellen alvorens met de verzekering wordt besproken. Schade toegedaan door derde partijen of onderaanneming(en) zowel door consument als door de aannemer vallen niet onder de aansprakelijkheid van de aannemer!
  6. De aannemer vrijwaart de consument tegen aanspraken van derden tot vergoeding van directe schade, indien en voor zover deze aan de aannemer toerekenbaar is. De aannemer is niet aansprakelijk voor indirecte en/of gevolgschade van consument of derden, en hiervoor wordt geen vrijwaring gegeven tenzij er sprake is van opzet of grove schuld zijdens de aannemer.
  7. De aannemer is niet verantwoordelijk voor loslatende coatings of beschermlagen, zoals bij gevels, dakpannen e.d. Dit omdat deze lagen er altijd voor een bepaalde tijd opzitten en daarna altijd loslaten. Door het reinigen zullen deze lagen vaak weggespoeld worden omdat deze al los zaten. Vaak is na een reiniging een nieuwe laag aanbrengen noodzakelijk of adviseert de aannemer dit in ieder geval wel naar de consument toe.
  8. Bij eventuele kleine voegwerkzaamheden/herstelwerkzaamheden willen wij u erop wijzen dat de kleur van nieuw voegsel nooit hetzelfde zal worden als het voegsel dat er al inzit. Tenzij u alles opnieuw laat voegen dan is het uiteraard hetzelfde. Bij alleen herstelwerkzaamheden kan er geen garantie worden gegeven op het voegwerk en het impregneren hiermee kunt u dus geen aanspraak maken op de aansprakelijkheid van de aannemer. Daarnaast wordt er nooit garantie gegeven voor het impregneren indien het voegwerk in slechte staat verkeerd en de consument dit zo wenst te behouden.
  9. Bij het installeren of aanpassen van rookkanalen zal de desbetreffende medewerker complicaties of adviezen noteren. Daarnaast vraagt de aannemer vriendelijk er tijd voor te maken als hun een kanaal komen aanpassen of installeren. Indien hun medewerkers niet de benodigde tijd krijgen om het kanaal te testen na de installatie kan de consument geen aanspraak op ons maken mocht er later wat verkeerd gaan. Dit benadrukt de aannemer omdat brandveiligheid bij hun boven aanstaat en er zeker van willen zijn dat u veilig kunt stoken!
  10. Bij installatie van rookgasafvoerkanalen adviseert de aannemer altijd wat de beste en veiligste mogelijkheden zijn. Indien de klant advies aan de kant zet, kan het zijn dat de aannemer de opdracht weigert, of er wordt een notering van gemaakt en de aansprakelijkheid van desbetreffende ligt dan in zijn geheel bij de klant. Indien de aannemer er bijna zeker van is dat het er door de keuze van de klant een gevaarlijke situatie kan ontstaan ziet de aannemer van deze opdracht af!
  11. Bij het installeren/onderhoud aan kachels/haarden is de aannemer niet aansprakelijk voor de werking van de kachels/haarden (tenzij deze ingekocht zijn bij de aannemer);
  12. Bij het vegen van schoorstenen/rookkanalen is de aannemer niet aansprakelijk voor eventuele constructie fouten bij rookkanalen die door derden zijn aangelegd. Of slechte daken dakpannen die kapot gaan tijdens het vegen doordat ze al in slechte staat waren/zijn.
  13. Bij het verwijder van vogelnesten zal de aannemer zo voorzichtig mogelijk te werk gaan maar het is de consument zijn eigen verantwoordelijkheid om eventuele inboedel volledig af te dekken of te verwijderen om roetschade of bevuiling te voorkomen. 
  14. Bij het reinigen van pelletkachel - groot onderhoud is de aannemer niet aansprakelijk voor storingen aan de kachel die niet te maken hebben met groot onderhoud. Wij komen dan ook alleen in het menu voor het resetten van branduren en dus niet in andere menu's 
  15. Bij het reinigen van ventilatie - systemen, wijzen wij bij oude systemen erop dat een reiniging ervoor kan zorgen dat verouderde delen die eigenlijk al aan vervanging toe zijn niet gereinigd kunnen worden en zullen wij deze onderdelen ook met rust laten. Om te voorkomen dat de aannemer aansprakelijk wordt gesteld voor dingen waar hij niks aan heeft kunnen doen. Mochten er na het reinigen toch gebreken ontstaan, dan kan indien het gaat om onderdelen die al bijna aan vervanging toe waren niet op de aannemer worden verhaald! Indien er tijdens of voor de reiniging het niet wordt vertrouwd om door te gaan zal de medewerker stoppen met de reiniging of het desbetreffende onderdeel met rust laten en u adviseren wat u het beste kunt doen. Indien er gebreken ontstaan na het reinigen op onderdelen die in orde waren dan kan er gewoon aanspraak worden gemaakt naar de aannemer zijn aansprakelijkheid.
  16. Bij installatie van nieuwe mechanische ventilatie systemen lopen de garanties van de boxen zelf altijd via de fabrikant en/of leverancier. De aannemer meldt het systeem alleen aan, en is verder voor eventuele defecten aan de box/systeem niet verantwoordelijk. Hier dient de consument contact voor op te nemen met de leverancier. Indien het een installatie fout is dan kunt u gewoon terecht bij de aannemer. Uiteraard kunt u altijd hulp vragen aan de aannemer mocht u er niet uitkomen met de fabrikant/leverancier.
  17. Na oplevering is de aannemer enkel nog aansprakelijk voor herstel van erkende opleverpunten en voor verborgen gebreken of delen die niet volgens afspraak zijn gegaan. (zie ook artikel 7)
  18. Een gebrek dient uiterlijk binnen tien dagen na oplevering door de consument aan de aannemer gemeld te worden. Bij gebreke van een tijdige melding vervalt de aansprakelijkheid van de aannemer.
  19. De consument dient de aannemer altijd een redelijke gelegenheid te geven tot herstel van eventuele tekortkomingen (zie o.m. artt. 6:82 BW en/of 7:759 BW). Bij gebreke daarvan vervalt iedere aansprakelijkheid van de aannemer.

Artikel 9 – ONDEUGDELIJK WERK/ONDERZOEK:

  1. Partijen verlenen elkaar medewerking bij onderzoek van (tekortkomingen in) het werk, waaronder onderzoek door deskundigen (inclusief eventueel destructief onderzoek). Onderzoekskosten worden in beginsel gedragen door de partij die het onderzoek wenst. Als blijkt dat kosten terecht gemaakt zijn, worden deze in redelijkheid vergoed door de andere partij. De deskundige zal gevraagd worden zich uit te laten over redelijke verdeling van de kosten gemoeid met zijn onderzoek, waaraan partijen zich conformeren.
  2. De aannemer is gerechtigd om eventuele gebreken te herstellen (indien dat na onderzoek nodig blijkt te zijn) en de consument dient de aannemer daartoe in de gelegenheid te stellen (zie art. 8. hiervoor)
  3. Gebreken worden door de aannemer binnen een redelijke termijn hersteld of vernieuwd op zijn kosten indien hij aansprakelijk is en daartoe in redelijkheid gehouden is. Indien de kosten van herstel onredelijk hoog zijn, is de aannemer gerechtigd om in plaats van te herstellen, schade te vergoeden tot het maximale bedrag waarvoor hij aansprakelijk is op grond van art. 8 hiervoor.

 

Artikel 10 – BEEINDIGING/SCHORSING VAN HET WERK IN ONVOLTOOIDE STAAT:

  1. De Consument kan de uitvoering van de werkzaamheden ten allen tijde geheel of gedeeltelijke beëindigen/ tussentijds pauzeren.
  2. Partijen zullen over en weer meewerken aan een gezamenlijke vastlegging van de feitelijke toestand van de werkzaamheden op het moment van oplevering in onvoltooide staat.
  3. Gedurende de schorsing zal de aannemer gepaste maatregelen nemen ter voorkoming en/of beperking van schade aan het werk. Hij dient na te laten hetgeen schade aan het werk zou kunnen veroorzaken of wat latere voortzetting zou kunnen bemoeilijken. De aannemer stelt de consument op de hoogte van deze maatregelen en van de daarmee gemoeide kosten. Tenzij de aannemer aansprakelijk en schadeplichtig is w.b. de schorsing van het werk, is de consument gehouden om de aannemer al zijn kosten te vergoeden.
  4. De aannemer heeft recht op het betaald krijgen van het reeds voor de schorsing uitgevoerde deel van het werk en van de kosten bedoeld in 10.3 hiervoor.
  5. Indien de schorsing van het werk langer duurt dan drie maanden, is de aannemer bevoegd het werk in onvoltooide staat te beëindigen (zonder schadeplichtig of aansprakelijk te zijn). Dit laat onverlet dat de aannemer in alle gevallen en te allen tijde aanspraak kan maken op (schadevergoeding vanwege) tekortkomingen in het nakomen van de verplichtingen die de consument heeft jegens de aannemer.
  6. De consument is te allen tijde bevoegd op te zeggen en/of de aannemer op te dragen het werk (geheel of deels) tussentijds te beëindigen en op te leveren. In dat geval is de consument gehouden tot betaling van de aanneemsom minus besparingen (o.g.v. art. 7:764 BW).
  7. Bij annulering van opdracht wat nog niet deels is gedaan of nog niet is afgenomen geld art. 3.7 van deze algemene voorwaarden.
  8. De Consument zal De aannemer haar toekomende aanneemsom vergoeden, vermeerderd met de extra kosten die eventueel erbij komen zoals extra kosten voor extra werkzaamheden, materialen, door beëindiging ontstane kosten, en verminderd met het niet geleverde alsmede de niet gemaakte kosten.
  9. Blijft één van de partijen in gebreken nadat deze partij in gebreke is gesteld door de wederpartij, dan is deze laatste gerechtigd de overeenkomst te ontbinden. Het recht tot ontbinding bestaat in ieder geval indien de wederpartij:

-In staat van faillissement raakt;

-Surseance van betaling of schuldsanering aanvraagt.

-Zijn onder curatelestelling wordt aangevraagd, wanneer enig beslag op zaken en/of vorderingen van opdrachtgever wordt gelegd.

-Bij overlijden dan wel liquidatie of ontbinding van het bedrijf van de opdrachtgever.

 

Artikel 11 – MATERIALEN / EIGENDOMSVOORBEHOUD:

  1. De aannemer is vrij in de keuze van de te gebruiken materialen tenzij anders is overeengekomen. Indien door of vanwege de consument bepaalde materialen zijn voorgeschreven draagt de consument daarvan het risico tenzij de aannemer dat risico kende of moest voorzien en daarvoor niet heeft gewaarschuwd.
  2. Voor alle diensten geldt , dat indien er gebruik wordt gemaakt van materialen/middelen die door de consument zelf ergens anders zijn ingekocht de aansprakelijkheid van de aannemer in zijn geheel komt te vervallen m.b.t. het desbetreffende onderdeel van de opdracht.
  3. Onverwerkte materialen zijn en blijven eigendom van de aannemer. Er geldt een eigendomsvoorbehoud op grond waarvan de aannemer gerechtigd is materialen terug te halen en de consument is in dat geval gehouden tot medewerking aan teruggave van die materialen.
  4. Bij alleen aankoop van materialen/middelen in de winkel of via webshop kan de klant deze artikelen retour sturen. (binnen 14 dagen, in originele verpakking) indien later binnen of bij gebreken en/of ontbreken van officiële verpakking ontvangt de consument geen restitutie.
  5. Materialen op bestelling die speciaal op basis van *maatwerk* kunnen niet retour en dienen ten alle tijden betaald te worden aan de aannemer.
  6. Alle door of vanwege de aannemer gemaakte of verstrekte ontwerpen, afbeeldingen, omschrijvingen, tekeningen, modellen, begrotingen en calculaties en dergelijke, blijven zijn eigendom c.q. vallen onder het intellectuele eigendomsrecht van de aannemer. De consument zal deze rechten van de aannemer eerbiedigen en alle gegevensdragers, tekeningen, modellen enz. aan de aannemer retourneren zonder hiervan kopieën te behouden, openbaar te maken of te verspreiden, tenzij anders overeengekomen.
  7. De aannemer maakt bij projecten foto’s van gedaan werk, of voor het opmaken van offertes. Indien u niet wenst dat deze foto’s voor marketing doeleinde worden gebruikt dient u dit aan te geven aan de aannemer. Indien u dit niet doet bestaat er kans dat de foto wordt gebruikt voor marketing doeleinden.
    Wel wordt hier rekening gehouden met de privacy wetgeving en zal de aannemer nooit en te nimmer foto’s met portret plaatsen zonder gevraagde toestemming of ander gevoelig materiaal.

 

Artikel 12 – ONVOORZIENE OMSTANDIGHEDEN

  1. Wanneer er onvoorziene omstandigheden voordoen, doet De aannemer hiervan zo spoedig mogelijk mededeling tot de consument.
  2. Eventuele extra kosten die De ondernemer moet maken in verband met een onvoorziene complicatie die onmiddellijk handelen verreist en die redelijk zijn ter beperking van schade, zullen door de consument worden vergoed. Het wordt uiteraard wel gemeld aan de consument voor dat het wordt uitgevoerd.

 

Artikel 13 – OVERMACHT:

  1. Indien ten gevolge van overmacht (zijnde o.m. oorlog, mobilisatie, oproer, onlusten, blokkade, verkeersbelemmeringen, weersbelemmeringen, werkstaking, uitsluiting, gedwongen stilstand, brand, watersnood en/of abnormale waterstand, epidemie, ziekte van personeel) directe of indirecte stagnatie bij de aannemer ontstaat, of indien door vandalisme, bezetting (ook door krakers), atoomkernreacties, milieuramp, milieuverontreiniging t.p.v. het uit te voeren werk en met de gezondheid van personen bedreigende gevolgen, acties van maatschappelijke groeperingen, in- of uitvoerverbod, sneeuw-, en/of ijsbelemmering of door enige andere oorzaak buiten de schuld van de aannemer, de benodigde grondstoffen, hulpmaterialen of onderdelen welke van derden worden betrokken, hen niet respectievelijk niet tijdig kunnen bereiken, en/of de werknemer(s) het bouwobject niet kunnen bereiken of aldaar verblijven, heeft de aannemer het recht de levering van de materialen en/of de uitvoering van het werk op te schorten zolang deze stagnatie of verhindering (of de gevolgen daarvan) aanhoudt zonder tot enige vergoeding jegens de consument gehouden te zijn. De aannemer is gerechtigd tot termijnverlenging.
  2. Indien deze stagnatie of verhindering (of de gevolgen daarvan) langer dan dertig dagen duurt heeft de aannemer het recht de overeenkomst schriftelijk te annuleren voor het nog niet geleverde en/of nog niet uitgevoerde gedeelte. Hetgeen bij annulering reeds is geleverd en/of uitgevoerd moet alsdan gelijktijdig worden betaald. Bij annulering of ontbinding door een der partijen, is de aannemer niet gehouden enige kosten of schade te vergoeden aan de consument.
  3. De aannemer is gehouden om tijdens de stagnatie of verhinderingen (al dan niet door overmacht) redelijke maatregelen ter voorkoming van schade te nemen. De consument is gehouden de kosten die hiermee gemoeid zijn te vergoeden aan de aannemer.
  4. Bij een termijn voor uitvoering van de werkzaamheden kan De aannemer een toezegging doen waar hun zich aan dienen te houden, mits de weersomstandigheden & materialen die nodig zijn in orde zijn. Indien dit niet zo is dan is dit een overmacht positie. De aannemer zal in dit geval zijn best doen om de opdracht z.s.m. af te ronden voor de consument. Ook bij eventuele ziekte is er een overmacht positie waar dit ten sprake komt.

Artikel 14 – VOORUITBETALING/ZEKERHEID

  1. De aannemer kan bij het sluiten van de overeenkomst genoegzame zekerheid bedingen van de consument (voor de gehele aanneemsom of een deel daarvan). En is dus gerechtigd op het vragen van een aanbetaling/vooruitbetaling aan de consument. Indien dit van toepassing is zal dit kenbaar gemaakt worden op het aanbod.
  2. De aannemer is ook gerechtigd bij het vragen van een vooruitbetaling indien er een derde partner van De aannemer in het spel komt of wanneer er speciale materiaal/middelen nodig zijn om bij de koper de werkzaamheden te kunnen uitvoeren.
  3. Na het sluiten van de overeenkomst kan De aannemer zekerheid bedingen indien zij goede grond heeft te vrezen dat de consument zijn betalingsverplichting(en) niet zal nakomen. Indien en zolang de consument in dat geval weigert of niet in staat is zekerheid te stellen, is De aannemer gerechtigd de uitvoering van de werkzaamheden te onderbreken of niet uit te voeren, voor zover dit gerechtvaardigd is.

Artikel 15 – BETALINGSVOORWAARDEN:

  1. Indien niet anders overeengekomen is de aannemer gerechtigd tot betaling in evenredigheid met de stand van het werk: hij mag periodiek termijnfacturen indienen voor al het reeds uitgevoerde werk en geleverde materialen.
  2. Betaling dient te geschieden binnen de termijn die vermeld is op de factuur (uiterlijk binnen 14 werkdagen). Na verloop van voornoemde termijn is er sprake van betalingsverzuim en is de consument zonder nadere ingebrekestelling of bericht, de wettelijke rente (zie art. 6:119 BW) verschuldigd.
  3. Voor aanbetalingsnota’s geldt een betaal termijn (binnen 7 dagen na gegeven akkoord) ;
  4. De aannemer is gerechtigd tot vergoeding van de buitengerechtelijke incassokosten gelijk aan 15% van het openstaande bedrag (dan wel het percentage volgens de WIK) nadat de consument een laatste betalingstermijn van 14 dagen heeft gekregen en alsnog niet betaald heeft.  
  5. Binnen een redelijke termijn na de oplevering dient de aannemer bij de consument de eindfactuur met eindafrekening in. Deze eindafrekening geeft een duidelijke omschrijving van al wat verschuldigd is gezien de overeengekomen prijs (zie art. 2) en het meer- en minderwerk.
  6. De consument is gehouden facturen tijdig en geheel te betalen en is niet gerechtigd tot verrekening van enige schade of (tegen)vordering. Dit verloopt gewoon via verzekeringen en aansprakelijkheidsvoorwaarden!
  7. De consument is ook niet gerechtigd tot opschorting van enige betaling. Facturen dienen tijdig en volledig betaald te worden.
  8. Alle vorderingen van de aannemer zijn terstond en geheel opeisbaar in geval van (aanvraag van) faillissement, WSNP, surseance of beslaglegging ten laste van de consument.
  9. Kortingen/al eerder betaalde bedragen van een en dezelfde opdracht zullen op de eindafrekening in mindering worden gebracht. Restant dient dan nog te worden voldaan;
  10. De betalingen naar de aannemer toe dienen gedaan te worden per pin of contante betaling. Overboeking per bank/op rekening alleen met toestemming van de aannemer. Indien niet besproken dan altijd per pin/contant.
  11. Heeft de Koper na 14 dagen de eindafrekening nog niet voldaan dan ontvangt deze een 1ste herinnering na weer 7 dagen een 2de herinnering na 5 dagen een aanmaning, vanaf hier komen er kosten bij voor het niet nakomen van de betaling en administratieve werkzaamheden & de wettelijke rente. Na de aanmaning zijn er min € 40 ,- incassokosten bij gerekend, na deze betaaltermijn zal de aannemer het doorsturen naar een aangesloten Incasso Bureau (Agin Pranger / IPNederland) die het verder afhandelt met de consument. Alle daarbij komende kosten zijn voor de consument zijn rekening.
  12. Mocht er bij de consument een probleem zijn waardoor hij op het moment niet kan betalen, dan adviseert De aannemer contact op te nemen zodat er wellicht afspraken gemaakt kunnen worden. Dit houdt niet in dat De aannemer altijd akkoord zal gaan en verschilt per situatie.

 

Artikel 16 – GARANTIE :

  1. De aannemer geeft garantie op de werkzaamheden die De aannemer volledig heeft kunnen uitvoeren bij de consument zoals was afgesproken, indien de consument verzuimd heeft dat de aannemer dit kon doen vervalt alle garantie. Mocht iets niet naar wens zijn of moet de aannemer nog een correctie op iets uitvoeren dan staat De aannemer hier garant voor. Indien de consument en de aannemer er samen niet uitkomen zal De aannemer hun rechtsbijstandsverzekering inschakelen om het verder met de consument op te lossen.
  2. Indien de consument niet aan betalingsverplichtingen heeft gehouden vervalt hierbij ook de garantie naar deze consument toe, voor de gedane werkzaamheden.
  3. Garantie m.b.t. installaties rookkanalen - De garantie voor installatie van rookkanalen betreft tot de dag van installatie - klant tekent bij aflevering dan ook voor akkoord van aflevering. - klant heeft hiernaast nog tot 14 werkdagen de tijd om ondeugdelijkheden te melden mochten deze zich wel voor doen.
  4. Op gebied van gevel en dak onderhoud - anti mos behandelingen - mochten hier delen vergeten zijn komen wij als service langs dit alsnog te regelen.
    indien het mos te dik was en  

Artikel 17 – TOEPASSELIJK (NEDERLANDS) RECHT / GESCHILLENREGELING:

  1. Het Nederlands recht is van toepassing op de overeenkomsten die op basis van deze Algemene voorwaarden zijn gesloten, worden gewijzigd of aangevuld.
  2. Bij het er niet uitkomen bij een geschil met de consument zal De aannemer eerst zijn Rechtsbijstand verzekering inschakelen of aansprakelijkheidsverzekeringen.
  3. Alle geschillen welke mochten ontstaan naar aanleiding van en onder deze algemene voorwaarden vallende rechtsverhouding, dan wel nadere overeenkomsten die daarvan het gevolg mochten zijn, zullen worden beslecht door de bevoegde Nederlandse Rechter.

 

Artikel 18 – periodieke afnames

  1. Bij een eerste dienstafname wordt er gevraagd of er periodieke afname gewenst is. Indien dit is aangegeven wordt u de gewenste periode periodiek meegenomen in de planning of ontvangt u bericht. U kunt dit uiteraard altijd wijzigen.
    - Bij bepaalde diensten zijn de tarieven gebaseerd op aantal keer afname abonnementen, indien u zich hier niet aan houd gelden de normale tarieven bij eerstvolgende afname tenzij het door de drukke planning niet eerder afgenomen kon worden vanuit de aannemer zijn kant.

 

Artikel 19 – SLOTBEPALINGEN

  1. Deze Algemene voorwaarden treden in werking op 08 oktober 2021. Met ingang van die datum vervallen de tot dan geldende voorwaarden.
  2. Deze Algemene voorwaarden kunnen worden aangehaald als “Algemene voorwaarden van “ Schoorsteenveegbedrijf de Vries bv”.
  3. Deze Algemene Voorwaarden liggen bij Schoorsteenveegbedrijf de vries bv ter inzage op kantoor en zijn aldaar op aanvraag kosteloos verkrijgbaar.
  4. SVBde vries is bevoegd de rechten en verplichtingen uit het contract over de dragen. U geeft daartoe bij voorbaat toestemming. Daarbij geldt dat indien door de overdracht sprake zou zijn van overgang van verplichtingen als bedoeld in afdeling 3 van titel 2 van het burgerlijk wetboek zonder dat deze overgang plaatsvindt in verband met de gehele of gedeeltelijke overdracht van de onderneming. SVBde vries Jegens u aansprakelijk is voor de nakoming door derde na de overgang. Het contract blijft van kracht indien de rechtsvorm van SVBdevries wijzigt, tenzij anders wordt vermeld in een officieel email bericht op per post door svbdevries aan de klant dat dit veranderd.
  5. In geval van tegenstrijdigheid tussen het in de offerte dan wel overeenkomst en het in de algemene voorwaarde bepaalde, prevaleert het in de offerte dan wel overeenkomst bepaalde.
  6. svbdevries heeft het recht om deze algemene voorwaarden evenals andere informatie altijd aan te passen naar juistheden op dat moment.
  7. svbdevries werkt met de richtlijnen van AVG-privacy wetgeving en zorgen ervoor dat gegevens van kopers of prospecten volgens deze richtlijnen worden behandeld. Uitgebreider te lezen in het privacy – beleid van svbdevries (zie website of op te vragen op kantoor)
  8. Eventuele typfouten in deze voorwaarden kunnen niet op svbdevries worden verhaald.

NOARDBURGUM , 8 oktober 2021